Mere grøt??

Apeloffen

Forumet er livet
Når er det vanlig å begynne å gi barnet grøt to ganger om dagen? Elias har fått til kvelds i en mned nå.. I gårkveld spiste han den største grøtporsjonen ever..kl 20:00..men kl ett i natt skulle han ha mere MME..200ml.. trenger han ikke llitt mere mat kanskje? Han gulper endel når han spiser MME, men ikke noe når han spiser grøt.. Hva tror dere?

tjaa..Elias spiste 3 toppede spiseskjeer i går[&:] Og likevell var det ikke sånn at han ikke ville ha mere.. Har spist middag i ca2 uker..og i går spiste han ett helt glass, og tror ikke han hadde nekta å spise mere om jeg hadde tilbydd han mere. Synes det et så store mengder, så jeg blir jo skeptisk til å gi han så mye... Men så vet jeg jo heller ikke hva som er vanlig å spise når han er 4,5mnd... Synes det er litt vanskelig ja...[:o]

hva slags grøt får han...?
kanskje han trenger en som er litt grovere eller mektigere da!
hva med litt havregrøt..den er mektig vet jeg...

klem[:)]

Ja det er jo godt mulig han trenger noe grovere.. Får prøve på nytt med havregrøt..virket ikke som om han likte det så godt. Han har spist risgrøt til nå..men sier seg vell selv egentlig at havregrøt er mektigere..Stupid me[:-] Får kjøpe det i dag, så ser vi hvordan det går[:)]

Emilies Mamma: Hvor lenge hadde Emilie spist grøt da dere begynte med to måltider?[:)]

jeg brukte det mye til min datter og hun sov hele natten på det...
og liker han det ikke..kan du jo legge til litt sylte tøy eller banan i for smaken skyld...

jupp, takk for hjelpa!![:D]

Det er bare å gje 2 ganger for dag nå når du har gjett så lenge..eg begynte gradvis med eit måltid i ei uke fjorten dager og så gav eg to. Etter ei ukes tid økte eg dosen større og større slik at det vart full porsjon..

Takk for svar jenter! Skal begynne med grovere grøt ja..Er spent på om jeg får en hel natts søvn da.hadde vært deilig![:D]

Ga han grøt til lunsj i dag..og han skal få til kvelds. Er så mye gris med mye gulping når han får melk, så er litt deilig å kunne slippe unna det etter ett par måltid iallefall[:D]

Han glefser i seg grøten sin, så det er jo tydelig at han synes det er namnam[:D]

åh så deilig da!! Han sov faktisk gjennom hele natten den natta han ble 2mnd, men det var vell en av de få gangene.. Gjorde det ett par ganger også da han begynte å få grøt. Men han er jo en matmons, så da får vi vell øke på da[:)]

blir spennende å høre om det hjelper og om dere får en hel natt søvn...

gleder meg til den tiden kommer jeg oxo...

jhgjhjhjhjhj

korleis har det gått?

Jo,det gikk ganske bra i natt faktisk! Han våkna ikke før rundt kl 06, så det var jo rimelig deilig! Håper det gjentar seg flere ganger![:)]

Back
Topp