Mer våken om natt 7-8 mnd

Bkno9416862

Blir kjent med forumet
Gutten min begynte å våkne mer om natten ved 7-8 månedersalder, noen ganger opptil 6 ganger i løpet av en natt. Ikke noe tegn til tenner enda. Andre som opplever dette?
 
Min vokner mye og har plutselig blitt vanskelig å legge. Er vel inne i en slags fase forhåpentligvis :)
 
Jeg syns også det er mye oppvåkning og vanskelig å legge for tiden...og Storm tror det er morgen kl 4. Zzzz...

Men som ei venninne sa: "this too shall pass" :)
 
Jeg syns også det er mye oppvåkning og vanskelig å legge for tiden...og Storm tror det er morgen kl 4. Zzzz...

Men som ei venninne sa: "this too shall pass" :)

Her å er det ofte morgen altfor tidlig.. Men gutten er jo lys våken og smørblid, så er umulig å prøve å legge han igjen :p

Når sover de egentlig natta igjennom? Vet det er veldig individuelt. Hadde vertfall vært fint å kun hatt 1-2 måltider per natt nå som han er 8 mnd :)
 
Her har hun sovet igjennom natten siden hun kom på eget rom ved 6,5mnd. Men de siste dagene har hun våknet 1 gang da, men bare skal koses og sovner igjen :)
 
Vi har hatt tre netter nå som har vært veldig slitsomme med at lille gull våkner flere ganger etter å ha sovnet. I natt var hun plutselig våken fra 3-5. Og legging er et eget kapittel for tiden. Får håpe det bare er en fase.
 
Skjønner jeg er heldig, ikke så lett for å sovne her, men sover så til 8-9- tida. Ammer et par ganger på natten. Ammer dere på natt når de våkner?
 
Skjønner jeg er heldig, ikke så lett for å sovne her, men sover så til 8-9- tida. Ammer et par ganger på natten. Ammer dere på natt når de våkner?

Heldig!! Stod opp 5 i dag vi, altfor tidlig. Ammer hver gang på natt når han våkner, for det er slik han sovner lettest igjen. Veldig uvane, men det kommer vel en dag han ikke trenger kos/mat på natten.
 
Skjønner jeg er heldig, ikke så lett for å sovne her, men sover så til 8-9- tida. Ammer et par ganger på natten. Ammer dere på natt når de våkner?

Nyt det! Jeg ammer ikke alle gangene han våkner hvis han er urolig, men 1-2 ganger.
 
Nyt det! Jeg ammer ikke alle gangene han våkner hvis han er urolig, men 1-2 ganger.


Det er også målet mitt, å amme 1-2 ganger. Men ofte våkner jeg til at jeg ammer han - så enten så forsyner han seg selv ellers så gir jeg han pupp i søvne. Vi samsover :p
 
hun sov natta igjennom til 6 mnd, men siste to mnd (og 4 tenner senere) har det vært mye hyling om natta. Jeg rekker nesten å sovne før det setter igang igjen, så her er det dårlig søvn for tiden. Roer seg med smokk. Mye tror jeg er at hun mister sutten, mem kanskje hun sover mindre tungt nåt hun har tannvondt...men kjenner at jeg er sliiten.. å ja, begynte også å stå opp før siste to mnd.. 5-6 tiden
 
Det er også målet mitt, å amme 1-2 ganger. Men ofte våkner jeg til at jeg ammer han - så enten så forsyner han seg selv ellers så gir jeg han pupp i søvne. Vi samsover :p

Hehe, ja man er ikke særlig bevisst om natten. Føler meg som en zombie :p Vi samsover også, men han sutter så iherdig på smokken at han ikke forsyner seg selv :) Jeg leste akkurat at morsmelk IKKE er skadelig for tennene så fremt det var korte dieperioder og ikke konstant pupp der tennene bader i (den sukkerholdige) morsmelken over lang tid.
 
Hehe, ja man er ikke særlig bevisst om natten. Føler meg som en zombie :p Vi samsover også, men han sutter så iherdig på smokken at han ikke forsyner seg selv :) Jeg leste akkurat at morsmelk IKKE er skadelig for tennene så fremt det var korte dieperioder og ikke konstant pupp der tennene bader i (den sukkerholdige) morsmelken over lang tid.


Greit å vite! Nå er han så effektiv med ammingen at det går veldig fort unna :)
 
Hehe, ja man er ikke særlig bevisst om natten. Føler meg som en zombie :p Vi samsover også, men han sutter så iherdig på smokken at han ikke forsyner seg selv :) Jeg leste akkurat at morsmelk IKKE er skadelig for tennene så fremt det var korte dieperioder og ikke konstant pupp der tennene bader i (den sukkerholdige) morsmelken over lang tid.
Helsesøster ba meg pusse tennene til lille etter siste amming for natten pga tennene, men jeg føler det er så dumt fordi lille våkner så veldig til... Vanligvis har jeg gitt grøt, pusset tenner og så litt senere gitt pupp. Hva tror dere er greit? 4 tenner alt.
 
Helsesøster ba meg pusse tennene til lille etter siste amming for natten pga tennene, men jeg føler det er så dumt fordi lille våkner så veldig til... Vanligvis har jeg gitt grøt, pusset tenner og så litt senere gitt pupp. Hva tror dere er greit? 4 tenner alt.

Det er veldig rart at helsesøster anbefaler det! Det er helsedirektoratet (eller hva det heter) som kommer med retningslinjene for hva helsesøster skal anbefale og der står det at korte ammeøkter om natten ikke er skadelig for tennene. Jeg skal finne linken :)

Vi gir grøt, pusser og D-vit og så ammer vi i senga :)

https://ammehjelpen.no/artikkel/141/tannhelse-og-amming
 
Ja, hos oss er det samme. Hver gang han våkner om natten han vil ikke ligge seg igjen, men han er jo veldig trøtt. Vi flyttet han på sitt eget rom, og det gikk bra i mange uker. Men nå er det mange natter han våkne og vil bare sove igjen når han ligger på senge vårt.
 
Min snur seg alltid rundt på magen eller begynner å krabbe oppover i sengen om nettene, usikker på om han gjør det bevisst eller om han sover. Men han begynner alltid å klage når han snur seg til magen, også må jeg snu han tilbake igjen. Det skjer flere ganger i løpet av natten. Han har også mye oppvåkninger, men sovner fort når jeg rister litt i han.
 
Back
Topp