Mer symtomer for hvert barn?

Atchibah

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Hei.
Er det slik at kroppen vet hva den skal gjøre og dermed går kraftigere symptomer enn noengang tidligere?
 
Min første gikk jeg symptomfri med til 3-4 mnd. Da spydde jeg på meny av akutt kvalme fra kylling lukt.

Andre mann fikk jeg ekstrem trøtthet tre uker pp vei.

Var første hintet denne gangen ogås
 
Dette er mitt barn nr. 4, og syns det har vært ganske likt.
Kvalme og trøtthet fra veke 5-6 ca.
Ga seg rundt veke 12-13.
Hatt rastløse bein/leggkramper, så rekna med det kjem denna gangen og.
(Tok magnesium, og det hjalp)
Og masse kynnera i heile svangerskapet.
 
Last edited:
Har to barn, og første graviditet var uten tvil værst! Graviditet nr 2 var jeg ikke så dårlig og var mye bedre form, ikke så fæle vondter og hadde det mye bedre!

Gravid med nr 3 nå, og venter enda på om kvalmen kommer. Kun litt uggen nå og da. Mitt 4. svangerskap.

Var ikke kvalm i 3 svangerskap som endte med SA så er ganske bekymret for om det kommer til å ende på samme måte..
 
Jeg var veldig kvalm i første graviditet. Enn så lenge er ikke kvalmen vært sååå ille som forrige gang. Kun litt kvalm hvis det er lenge siden siste måltid eller hvis jeg spiser for mye. Forrige graviditet varte kvalmen hele dagen og kun mat lindret. Savner det ikke! Så håper det holder seg slik som det gjør nå :happy:
 
Var på sydenferie da jeg fant ut jeg var gravid med første, og ente med at bikinitoppene ble for små:bored: ellers bare litt kvalm de første ukene. Med nr to var jeg veldig kvalm og hadde hodet mye i doskåla. Nå med nr 3 har jeg veldig lite symptom.. skummelt, men har sett liv på tul. Spent på om det fortsatt er liv til neste gang:angelic:
 
Jeg var veldig kvalm i første graviditet. Enn så lenge er ikke kvalmen vært sååå ille som forrige gang. Kun litt kvalm hvis det er lenge siden siste måltid eller hvis jeg spiser for mye. Forrige graviditet varte kvalmen hele dagen og kun mat lindret. Savner det ikke! Så håper det holder seg slik som det gjør nå :happy:
Godt å høre andre har erfaring med at mat lindrer kvalme, hva gjorde du da? Jeg ser jo for meg at vektøkning blir et problem om dette fortsetter ☺️
 
Her har jeg skremmende lite symptomer. Hadde myyye mer med første vellykkede svangerskap. Vi får se hvordan dette går!
 
Godt å høre andre har erfaring med at mat lindrer kvalme, hva gjorde du da? Jeg ser jo for meg at vektøkning blir et problem om dette fortsetter ☺️
Åja! Gikk opp 30 kg. Masse unødvendig vektøkning 1. trimester pga det. I ettertid skulle jeg ønske jeg hadde kontaktet lege og prøvd kvalmestillende. Skal absolutt gjøre det igjen dersom kvalmen skulle bli like ille. Husker jeg måtte spise hver time for å få bort kvalmen :arghh:
 
Her har jeg skremmende lite symptomer. Hadde myyye mer med første vellykkede svangerskap. Vi får se hvordan dette går!
Kanskje det et tvillinger? Men, alle svangerskap er ulik. Mitt forrige hadde jeg så si null symptomer. Og jenta vår er 2 år nå :love017
 
Skulle tro jeg hadde hatt mer symptomer da :hilarious:
På en måte ja, men på en annen måte ikke :hilarious: Var det ikke du som hadde HG? For ei jeg jobber med, hadde HG på to av sine barn, sykmeldt hele svangerskapet. Blir gravid med tvillinger, null symptomer, men måtte sykmeldes pga risikosvangerskap.
Men jeg hadde jo null symptomer sist og nå sliter jeg med ekstrem kvalme. Så alle svangerskap er vel ulike. Mye som spiller inn sikkert. Ei venninne av meg venter sin nr 3 i sommer, og var superfrisk med sine to første og ble kjempe dårlig nå med nr 3. så tror det nesten er ren tilfeldighet :angelic:
 
På en måte ja, men på en annen måte ikke :hilarious: Var det ikke du som hadde HG? For ei jeg jobber med, hadde HG på to av sine barn, sykmeldt hele svangerskapet. Blir gravid med tvillinger, null symptomer, men måtte sykmeldes pga risikosvangerskap.
Men jeg hadde jo null symptomer sist og nå sliter jeg med ekstrem kvalme. Så alle svangerskap er vel ulike. Mye som spiller inn sikkert. Ei venninne av meg venter sin nr 3 i sommer, og var superfrisk med sine to første og ble kjempe dårlig nå med nr 3. så tror det nesten er ren tilfeldighet :angelic:
Stemmer at jeg hadde HG med første ja. Oj, såpass ja! Blir spennende ultralyd :hilarious: foreløpig er hei veldig glad for å vøre i så god form, selv om det gjør meg litt nervøs. Kvalme er tortur! Spesielt ekstrem kvalme hvor man blir underernært og dehydrert.
 
Stemmer at jeg hadde HG med første ja. Oj, såpass ja! Blir spennende ultralyd :hilarious: foreløpig er hei veldig glad for å vøre i så god form, selv om det gjør meg litt nervøs. Kvalme er tortur! Spesielt ekstrem kvalme hvor man blir underernært og dehydrert.
Når skal du på ultralyd?
 
Når skal du på ultralyd?
Har ikke bestilt enda for det er så lett å få time der jeg skal, så jeg ser hvor lenge jeg holder ut :hilarious: neste uke skal jeg ta hcg på mandag og onsdag, det får jeg svar på på torsdagen. Da skal jeg være 6+0, håper å se stigning! Dersom alt ser ok ut med det så tenker jeg kanskje å bestille ul til uken etter, ca 7+0 :happy:
 
Har ikke bestilt enda for det er så lett å få time der jeg skal, så jeg ser hvor lenge jeg holder ut :hilarious: neste uke skal jeg ta hcg på mandag og onsdag, det får jeg svar på på torsdagen. Da skal jeg være 6+0, håper å se stigning! Dersom alt ser ok ut med det så tenker jeg kanskje å bestille ul til uken etter, ca 7+0 :happy:
Okei. Jeg er litt spent siden jeg skal i veg på tirsdag, da er jeg 6+2 :love017
 
Back
Topp