Mer syk som gravid?

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
3 dagen med feber og ekstremt verk i bryst og halsen. Lei! Kan ikke huske å ha vært så utkjørt på mange år. Blir man lettere og kraftigere syk som gravid? Huff.. Så dårlig samvittighet for 2-åringen min som gjerne vil leke..

Jordmor sa at det er mange gravide som føler seg mere syke når de blir det enn når de ikke er gravide. Hun fortalte også at det ofte han lenger i.

Jeg hadde influensa for noe uker siden. Fra jeg først viste sykdomstegn til jeg følte meg 100% frisk gikk det over 3(!!!) uker. Var skikkelig dårlig i en ukes tid, en del dager med noe feber og skikkelig "dausjuk". Resten av perioden hang det igjen mye snørr og gørr + at jeg var veldig trøtt.
Jeg begynte på jobb igjen etter ca 17 dager. Fikk heller snyte meg 40 ganger om dagen og bade i antibact :p Blir gal av å isolere seg hjemme i så lang tid

FruSolar: Huff, influensa som gravid høres ikke bra ut. Håper du er bedre nå.

Mannen har hatt det samme og ble god etter en dag, men her sitter det skikkelig godt i virker det som. Hvor mye smertestillende tok du? Har sånn hodepine så frister veldig å ta litt paracet, men føler jeg har tatt for mye allerede

Du sier noe her, begynte å jobbe igjen for 5 uker siden (på en ny plass pga manglene mulighet for tilrettelegging i min jobb) har siden da vært vekke 3 ganger (6dager) en pga 3 åringen var syk, og to(!) fordi jeg har vært syk, å ikke svangerskapsdårlig, men hals/forkjølelse med feber og spysyke...

KDaa: Huff, ikke kjekt. Synes det er så mye verre å være syk når man har barn også. Får ikke slappet av i samme grad og ingen krever sitt. Sikkert derfor det sitter lenger i også?

FruSolar: Huff, influensa som gravid høres ikke bra ut. Håper du er bedre nå.

Mannen har hatt det samme og ble god etter en dag, men her sitter det skikkelig godt i virker det som. Hvor mye smertestillende tok du? Har sånn hodepine så frister veldig å ta litt paracet, men føler jeg har tatt for mye allerede

I løpet av hele perioden tok jeg kun 1 Paracet og da var jeg på det sykeste (høy feber). Jeg er redd for å ta piller så derfor jeg lot være å ta noe mer.

Back
Topp