Mer slitsomt i 2. trimester?

Utålmodig92

Flørter med forumet
Julemiraklene 2025
Hei, jeg føler at etter at jeg bikka uke 12, 13 og nå 14 at syns det er mer slitsomt enn det har vært. Til og med kvalm og kastet opp mer om jeg ikke spiser på morgenen. Men absolutt mest det at jeg er mer sliten nå..? Har vært gravid til uke 20 før, og da følte jeg at jeg kvikna til i 2. trimester. Er det noen andre som har følt det sånn? Og blir det da bare verre og verre eller kan "slitenheten" gå litt tilbake igjen? ❤️

Hei, jeg føler at etter at jeg bikka uke 12, 13 og nå 14 at syns det er mer slitsomt enn det har vært. Til og med kvalm og kastet opp mer om jeg ikke spiser på morgenen. Men absolutt mest det at jeg er mer sliten nå..? Har vært gravid til uke 20 før, og da følte jeg at jeg kvikna til i 2. trimester. Er det noen andre som har følt det sånn? Og blir det da bare verre og verre eller kan "slitenheten" gå litt tilbake igjen? ❤️
Alle svangerskap vil være litt forskjellige, for noen er det meste likt og for noen kan alt være annerledes. Det er ikke godt å si. Det er godt mulig det vil bedre seg. Hvis du sliter veldig med kvalme så ville jeg tatt kontakt med lege og eventuelt bedt om å prøve ut kvalmestillende tabletter. Kanskje det kan hjelpe litt på energinivået også.

Det snakkes mye om at 2. trimester skal være det letteste og at en skal nyte graviditeten. For mange av oss er hele svangerskapet ganske tungt med én eller flere plager fra a til å.

Å være kvalm tar bort mye av energien! For min del har det hjulpet litt på energien å få i meg nok vitaminer og nok vann - og en liten luftetur eller to i løpet av dagen, men ingenting av det er helt enkelt når en sliter med kvalme! Godt uti andre trimester fikk jeg litt mer energi med de to andre, men samtidig ble kroppen da stor og tung…

Håper ting blir bedre for deg! Og husk at det er lov å ta en ekstra prat med jordmor og lege, du trenge ikke vente til neste kontroll.

Jeg syns kvalmen ble verre etter uke 10, og har ikke merket noe bedring. Er nå 12+4, og kvalmen er fortsatt på sitt verste. Så her er det sofaen dag ut og dag inn...

Back
Topp