Mer Progresteron støtte?

Lena

Gift med forumet
Himmelbarn
Bare lurer om det er noen som har brukt andre progresteron produkter i tillegg til lutinus/crione eller liknende?
For jeg har en progresteron krem hjemme jeg lurer på om jeg skal teste ut i tillegg til lutinusen på neste forsøk, i det minste til å begynne med. Nå får jeg ta lutinus 3 ganger om dagen i hvert fall de første 2 ukene og 2 ganger om dagen til uke 10. Vet ikke om det vil ha noe betydning til eller fra hvis jeg tilfører mer. Skal google og se om jeg finner noe info på slikt. Grunnen til at jeg tenker det er jo at jeg mister tidlig, at det kanskje kunne hjelpe med mer progresteron til fosteret får satt seg, men samtidig så tviler jeg litt på det, siden jeg allerede får progresteron støtte.

Noen erfaringer eller tanker?

aner ikke... men jeg tenker at det kan ikke skade :) har du snakket med sykehuset om dette?

aner ikke... men jeg tenker at det kan ikke skade :) har du snakket med sykehuset om dette?

Har ikke gjort det. Siden det bare er en tanke som har vokst i hodet i det siste. Men skal uansett prate med de tiluken, så kan høre hva de mener om det :)

Jeg har tenkt på det samme.. Kan det skade å ta for mye progesteron? Jeg får cyclogest, jeg vet ikke om det er noe særlig forskjell på disse produktene?

Sånn til vanlig når man ikke er gravid så gir jo for mye progresteron, ubalanse mot østrogen, og kan få kroppen til å produsere ekstra østrogen, og når man da slutter på progresteron så får man ijgen en ubalanse. Men når man er gravid så øker jo progresteronen, husker ikke hvordan det da var med østrogen.

Har tittet litt på den progresteron kremen jeg har, og den gir jo ikke i nærheten av så mye som det vi får fra for eks lutinusen, for den har 100mg, crione tror jeg hadde 80mg pr dose, mens kremen jeg har gir 20mg pr dose.

Men om det fins noen begrensning på hvor mye man kan ta, har jeg ikke funnet noe av på nett. Ikke enda. Googler litt til :)

Ser ikke ut til at jeg klarer å finne noe eksakt tall på maks progresteron. Men ut fra hva jeg leser så går jeg på ganske stor dose, og for uten om de som tar progresteron oralt har jeg ikke funnet noen som tar mer enn det jeg og mange andre på assistert befruktning får.

Og et viktig peong er jo også at progresteron ikke hindrer at man mister, men er embryoet frisk så øker det i hvertfall sjangsene betydlig for at det blir sittende :)

Og nå er det bare en time igjen av skiftet mitt, så da er det kanskje på tide å slutte å google :p

kanskje vi bare får holde oss til det vi har fått av legen :P Men det skader ikke å høre med sykehuset om hva de synes om dette da :)
Jeg har mye Wild Yam liggende, vurdert å ta det men er litt usikker siden dette er et naturprodukt og mulig ingen virkning.

Back
Topp