Mer nervøs nå enn første gang

Kvadespilèn

Venter nr. 2
Med førstemann var jeg faktisk ikke så nervøs. Ting bare gikk sin gang fram til jeg kunne høre hjertelyden, og så kunne se han på ultralyd.
Men nå syns jeg hver dag går veeeeldig sakte, og jeg har nesten klart å innbille meg selv at jeg ikke egentlig er gravid ;-)
Jeg hadde trodd at jeg heller skulle være litt mer avslappet denne gangen?

Har det litt på samme måte.
Det har kanskje en sammenheng med at nå vet man hvor glad man blir i barna sine.

Jeg var myyye mer nervøs første gang. Nå er jeg 5 uker på vei og tar det hele helt med ro.. Glemmer til tider at jeg er gravid :p Tror jeg bare er så opptatt med førstemann på 1 år :)

Jeg er mye mer nervøs nå, men det er vel bare naturlig etter å ha hatt uhell i graviditeten ett par ganger.. :(

Godt poeng, Bergenser.89. Jeg tok ting veldig som det kom med førstemann fordi jeg visste ikke om alle tingene man kunne bekymre seg for. Pluss at jeg husker veldig lite fra de første tre månedene, av en eller annen grunn :-/

Men det er det som er, jeg føler meg overhodet ikke gravid. Ingen murring, ingen kvalme, ingenting! Forrige gang ble jeg kvalm stort sett med en gang, og hadde diverse plager..

Uff ja, om man har mistet er det jo ikke rart at man blir ekstra nervøs :-/

Jeg er også enda mer bekymret denne gangen her, spesielt siden jeg mistet i sommer. Egentlig litt synd, for jeg klarer ikke og glede meg over svangerskapet før jeg VET at det går bra.

Skal til legen i morgen og håper på henvisning til tidlig ul.

Myye mer nervøs denne gang :s

Jeg er livredd denne gangen, tror det er for at jeg er så veldig klar over hva jeg får når jeg er ferdig! <3

Jeg har ikke opplevd å miste ennå, men siden legene er så glad i å fortelle at det så fryktelig normalt, så blir jeg også nervøs... Det fins ikke trøstende å høre at det er normalt!

Mammatilguttenmin: Ja, uff, når man har barn fra før, så ser man for seg det øyeblikket helt fra dagen man får vite at man er gravid. Er nok derfor det gjør ekstra vondt..

Var roligere første gang, var kanskje litt naiv og tok det som en selvfølge at det skulle gå bra. Denne gangen ser jeg etter alle faretegn og er livredd for å miste:( er så mange der ute som har opplevd det så føler at en eller annen gang er det vell min tur :/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Akkurat det samme her, mer nervøs. Sist følte jeg at alt kom til å gå bra. Denne gangen har jeg ikke samme roen, eller, kanskje jeg ikke tørr å føle på samme roen.

Jeg er faktisk ganske så rolig. Var veldig redd for å miste de første ukene, men nå har jeg begynt å slappe mere av. Kjenner alt er som det skal.
Dette er mitt tredje barn, men fjerde gang jeg er gravid. Det var veldig trist å miste. Men nå er jeg endelig gravid igjen. Dette barnet er veldig planlagt og etterlengtet. Så krysser fingre for at alt skal gå bra!

Er faktisk mer nervøs om alt skal gå bra med fødselen.. Har alltid "elendige" svangerskap. Så med min flaks så hadde jeg nok måtte gå 9mndr i elendighet for at det da går galt med fødselen.. Ikke det at det er noe bedre miste tidlig er ikke det jeg mener altså, like trgisk uansett.

Var roligere første gang, var kanskje litt naiv og tok det som en selvfølge at det skulle gå bra. Denne gangen ser jeg etter alle faretegn og er livredd for å miste:( er så mange der ute som har opplevd det så føler at en eller annen gang er det vell min tur :/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Det er akkurat det samme jeg føler! Jeg tok så veldig som det kom med førstemann, og var egentlig ikke lykkerus hele veien (på tross av en ræva form ;-)) Jeg har nesten klart å overbevise meg selv om at jeg ikke egentlig er gravid :-(

Back
Topp