Mer kvalm mot slutten?

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Andre som opplever dette? Vært kvalm gjennom hele svangeskapet, men nå siste uken har det blir verre enn det har vært på lenge. 37+0 idag. Vært på kontroll idag og det er heldigvis ikke svangerskapsforgiftning!

Blir fort kvalm ja, både av mat og anstrengelser. Sliter med å få i meg nok væske i varmen. Er 39+3 så det henger kanskje sammen med at det er dårlig plass i magen. Det bobler i magen når jeg trekker pusten etter jeg har spist eller drukket

Jeg var en del kvalm i 1. trimester, men helt fin i 2. trimester. Fikk kvalmen tilbake en gang i 3. trimester (er 37+6 i dag). Ikke like ille som i 1. trimester og jeg har ikke kastet opp, men følelsen er den samme og det hjelper å spise. Det er visst helt normalt pga hormonnivåene sent i svangerskapet. JM mente også at det har sammenheng med at lukkemuskelen til magesekken er slappere nå og at det kan hjelpe med galviscon, som virker ved å legge et lokk over det som er i magen. Så lenge det hjelper med mat har jeg ikke sett behov for galviscon, men tenkte jeg kunne nevne det :)

Har ikke slitt så mye med kvalme i seg selv, men har slitt med blodtrykksfall,som gir kvalme. Nå blir jeg også kvalm hvis det er mye åling i magen,merker det er dårlig plass der inne. Kan og bli litt uvel om det kommer mye kynnere etter måltid.

Jeg har hatt noen dager i det siste hvor jeg har vært nokså kvalm. Spesielt på kvelden, det var da det var verst under 1 trimester også. For meg så har det nesten alltid hjulpet med ingerfær-te. Så det sverger jeg til nå om dagen :)

Jeg har vært plaget med oppkast og kvalme hele svangersakpet. Men nå i begynnelsen av juni roet det seg plutslig ganske mye og gikk fra å kaste opp hverdag, flere ganger om dagen. Til å kaste opp kun 1-2 dager i uken. Men nå på slutten av juni kom det plutselig tilbake for fult [emoji17] gleder meg virkelig til å bli ferdig snart.

Jeg har vært plaget med oppkast og kvalme hele svangersakpet. Men nå i begynnelsen av juni roet det seg plutslig ganske mye og gikk fra å kaste opp hverdag, flere ganger om dagen. Til å kaste opp kun 1-2 dager i uken. Men nå på slutten av juni kom det plutselig tilbake for fult [emoji17] gleder meg virkelig til å bli ferdig snart.

Huff! [emoji21] Gleder meg også!!

Jeg har hatt noen dager i det siste hvor jeg har vært nokså kvalm. Spesielt på kvelden, det var da det var verst under 1 trimester også. For meg så har det nesten alltid hjulpet med ingerfær-te. Så det sverger jeg til nå om dagen :)

Syns også ingefær-te lindrer godt, her har samboer akkurat laget til meg [emoji2]

Back
Topp