Mer kvalm igjen :(

Molli

Glad i forumet
Vet ikke om det er julekostholdet eller tilbakefall, men kvalmen begynner å bli ordentlig ille igjen. Håper det bare er kostholdet. Spiser ikke så veldig mye mer, men har unnet meg mer godteri og litt julekaker. Har droppet sukkerholdig brus helt i jula, vil heller bruke "kvota" mi på annet søtt. Det har jo også blitt mindre grønnsaker og mer fett, kjøtt og fint brød..

Andre som har merket noe til økt kvalme nå i jula? Føler selv at det er sukker og raske karbohydrater som er den største synderen. I morgen blir det knekkebrød og salat! Gleder meg!

huff da :( har nok ikke merket så mye til kvalme, men kjenner nok litt dårlig matlyst oppi all den feite maten, og sliter endel med halsbrann. Etter sist middag hos svigermor var jeg så uheldig å få skikkelig mageknip så det var jo ikke så morsomt :(

Har vært skikkelig kvalm et par dager nå, men er usikker på om det er graviditeten eller ikke... Helt tom for energi også, kan bare sove og sove.. God bedring!:)

Eg kan ikkje spise mye. Da blir eg kvalm. Vis eg spiser meg stapp mett kommer det ut ganske fort. Føler eg ikkje har plass i magen til så mye mat. Men klarer og styre det med små porsjoner :)

Eg kan ikkje spise mye. Da blir eg kvalm. Vis eg spiser meg stapp mett kommer det ut ganske fort. Føler eg ikkje har plass i magen til så mye mat. Men klarer og styre det med små porsjoner :)

Sånn er jeg og, men har egentlig vært flink til å begrense meg i jula og har allikevel blitt fryktelig kvalm. Må være fettet og mer søtt som gjør det.. Skal unngå fet mat og søte saker i morgen og håper det hjelper!

Vokna i natt pga kvalme :/ heilt på grensa til og kasteopp. Så ser eg at min mann mangler i senga. Han låg på sofaen med bøtta :/ kanskje ikkje det er gravid magen som gjør med kvalm allikevel i natt :/ typisk vår flax i ferien :(

Har vært kvalm selv de siste dagene, og nå ligger jeg våken og er uggen. Er litt i kombinasjon med halsbrann for min del. Tenker nok ting har blitt trigga den siste tiden pga masse feit mat.

Har heldigvis ikke hatt noen problemer med julematen, spiser (dessverre) store mengder feit mat og mye sukker nå i jula uten problemer. Eneste jeg merker er at lillebror blir ganske hyper av alt snopet. :p

Det er en vanskelig balanse. Ikke gå for lenge mellom mat, for all del ikke spise for mye, ikke for feit mat etc. Har dager der kvalmen ikke er så ille, men andre greier jeg ikke å fungere

Ikke merket noe særlig til det... Hatt litt halsbrann på kveldene, men vet ikke om det skyldes spesielt julematen... Hadde et lite anfall av akutt kvalme og brekninger i dag og tenkte t nå får det være nok julemat, men har nok dessverre trykt i meg altfor mye av det gode julen har å by på jeg også... Så når januar kommer, da er det slutt :)

Har også opplevd litt kvalme. Går å gulper og fått sure oppstøt og litt halsbrann. Leste det var normalt å få igjen mot siste trimester

Kastet opp og var kvalm hele forrige svangerskap (jente), men priser meg lykkelig over å ikke være spesielt plaget med det nå. Halsbrann sliter jeg litt med, men for meg er det lettere å takle enn kvalmen..
Gooood bedring!!!

Back
Topp