Mer hosting på kvelden/natta

mammatiltogull

Elsker forumet
Jeg har hele tiden trodd at grunnen til at man hoster mer på natta er fordi man ligger flatt og ikke "får opp ting" ordentlig.Så vi har lagt bøker under senga til mini for å bygge opp litt.
Men idag hadde svigermor sagt noe med at man hostet mer fordi kroppen ble varmere på natta!?[8|] Skjønte ikke helt hvordan det kan føre til mer hoste jeg....Noen andre som har hørt dette og evt har en forklaring på det?[:D] Hvis det er tilfelle skal jeg gå å legge teppe over mini istedenfor dyne...[;)] *driiiitlei av å stå opp 10-15 ganger iløpet av natta pga hosting*[:-]

ååå vi har det samme problemet her i hus[&o][&o][&o]minsten hoster hver dag når han sover. det er riktig at man kan hoste mer når det blir varmt osv når man soverja. så jeg pleier å ikke ha så varm dyne på når de er på det værste.

Man hoster mer når man ligger fordi slimet legger seg i lungene og irriterer mer. Når man bygger opp sengen, hjelper man slimet nedover, og der irriterer det ikke like mye. det har jeg lest et sted. aner ikke hvor...

Tenkte også at det var pga varme ja. Så var en god ide med å ikke bruke varm dyne. *legge bak øret*

Er han er forkjølet/ har luftveisinfeksjon/ plager med luftveiene?
Om det er tilfelle, så hovner/svulmer luftrøret opp når man blir varm/ varm luft
Det er bedre å la minsten sove med åpent vindu og ha på han pysjamas og ei go dyne.
Om han får hostekule på dagtid med pga av aktivitet så ta han ut i noen min så roer de seg

Å ha bøker under enden er fornufti uansett[:)]

ORIGINAL: MFT

Om det er tilfelle, så hovner/svulmer luftrøret opp når man blir varm/ varm luft
Det er bedre å la minsten sove med åpent vindu og ha på han pysjamas og ei go dyne.
Om han får hostekule på dagtid med pga av aktivitet så ta han ut i noen min så roer de seg

Ja, han er/har vært forkjølet, så hostinga henger igjen.. Akkurat nå viser gradstokken -15 grader ute, så jeg tror vindu bør være igjen nå[8D][:D]hehe...

ORIGINAL: MammanTilPeder

ORIGINAL: MFT

Ja, han er/har vært forkjølet, så hostinga henger igjen.. Akkurat nå viser gradstokken -15 grader ute, så jeg tror vindu bør være igjen nå[8D][:D]hehe...

Luft godt i noen minutter da og ha jenn vinduet[;)]

Back
Topp