Mer hcg spørmål

Lillerose

Forumet er livet
Februarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Var hos legen idag for å få resultater på hcg prøver. Den første prøven var det skjedd noe med så den var ikke analysert, men den andre var på 147000! Den ble tatt da jeg var 7+3. Er ikke dette veldig høyt..? Tenker tvillinger kjenner jeg.. Wææ! :/ Noen som vet noe om hcg verdier i de ulike ukene?

Skal ta en til prøve nå for å se stigning, er 8+0 idag. Så blir spennende å se.
 
Sikkert noen som vet mer om dette enn meg.
Ser på nettet at det kan være normalt med opp mot 229000 i uke 7, det stiger jo veldig raskt i starten...

Uansett, en ultralyd vil være en mye bedre metode for å finne ut om noe er unormalt, eller om du venter tvillinger.
Hcg er bare en indikator, og verdiene varierer mye fra person til person, og graviditet til graviditet.
 
Ja det varierer jo mye og blir vel mest synsing, men er alltid fint å høre andres erfaringer :)
Hvis opp mot 229000 er vanlig i uke 7 er jeg jo innenfor, takk for svar :)
Jeg har bestilt ultralyd til uke 12, så det blir spennende å se!
 
Noen andre med erfaringer?

Jeg hadde 40.000 når jeg var 6+1 med førstemann, og nærmere 90.000 bare noen dager senere. Så jeg vil tro at du ikke har noen spesiell grunn til å forvente tvillinger, men det er jo bare å ta en ultralyd så ser du jo det :)
 
Så fint, hehe syns det er litt skummelt å tenke at det kunne vært tvillinger. Jeg får ikke ultralyd hos legen og har ikke råd til å betale for mer enn 1 privat, så må vente til uke 12.. Lenge å vente!
 
Jeg hadde 87 i uke 4 et eller annet og 18159 i uke fem, deretter dobler det seg ca annen hver dag, så 147000 i uke 7 er nok normalt. Legger til at hcg er såååå utrolig forskjellig fra person til person. Forrige gang hadde jeg kanskje halvparten av hcg nivået uten at de fravek normalen :-)
 
Jeg hadde 87 i uke 4 et eller annet og 18159 i uke fem, deretter dobler det seg ca annen hver dag, så 147000 i uke 7 er nok normalt. Legger til at hcg er såååå utrolig forskjellig fra person til person. Forrige gang hadde jeg kanskje halvparten av hcg nivået uten at de fravek normalen :-)
Takk for svar :) Da slår jeg meg til ro med at det er ganske normalt :) Er uansett fornøyd med å ligge i det øvre skiktet, hadde blitt mer nervøs av å ligge i det nedre. Håper ukene går raskt til uke 12 og ultralyd!
 
Back
Topp