Mer fast føde?

Nr2Ventes^^

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Noen som vet når jeg kan gi henne mer fast føde?
Begynte med litt grøt da tulla var 3, mnd. fra 4 mnd fikk hun et måltid om dagen, nå får hun grøt morgen og kveld. ellers på dagen får hun smake på grønnsaksmos, og no frukt mos. Hun blir så sinna når hun ikke får mer. hehe. så lurer på når jeg kan gi hun mer? (Jeg ammer foresten ikke)

Hvis hun har spist faste grøtmåltider i ca. 2 uker tror jeg man kan begynne med andre ting. :-)
Står iallefall så i spedbarnsmat-boka jeg fikk på helsestasjonen :-) 

hva med et grønnsaksmåltid og et fruktmåltid itilegg til grøt?jeg blander f.eks nektarinpure, eple/pære e.l i grøten slik at frøkna blir vant til grukt og grønt :) vi har 3 måltider fastgføde pr dag. jeg ammer heller ikke

Her er det flaske 4 - 5 ganger om dagen. I tillegg er det noen dager hvor vi gir gråt også på kvelden.
Har også kjøpt fruktsmoothie for baby som vi gir som mellommåltid. Det ser ut til å funke veldig bra.
Har også begynt med grønnsaksmoser, men ikke hver dag enda. Blir nok mer av det nå fremover, for hu virker ikke alltid fornøyd med "bare" flaska ;-)

Så jeg kan gi 3 hele måltider med fast føde hver dag? Altså grøt morgen og kveld og grønnsakspure midt på dagen. Noen av grøtene jeg bruker inneholder også frukt :P

I dag fikk vi beskjed opm å begynne med grøt og middag fast hver dag. Og til middag skal vi ikke gi melk, men vann.
Om ett par uker skal vi også begynne med grøt på formiddagen.  Så da blir det seende sånn ut: MME - grøt/MME - middag/vann - grøt/MME

Også kunne vi fortsette å gi fruktsmoothie som mellommåltid eller dessert :-)

Back
Topp