Mer dritt!

iho

Elsker forumet
Hvis babyen virker som den sliter med å få ut avføringen, kan dere prøve å putte en q-tips(evt temperaturmåler) med zinksalve/vaselin på litt opp i endetarmen.. Forsiktig og ikke så langt opp selvfølgelig.. Fikk tips om det på nyfødt når Nathaniel sleit litt! I tillegg kan dere forsøke å bøye og strekke beina opp mot magen.. Det kan hjelpe babyen å få litt mer effekt på pressingen.. Også dette med forsiktighet.. En av mødrene på nyfødt som viste meg det, hun er naprapat med videreutdanning i behandling av spedbarn.. [:)][:)]Nathaniel jobbet skikkelig i går, han bæsjer minst to ganger om dagen, og da er det bare å krølle seg sammen til en ball, bli rød i trynet og si "røøøø" mens han presser, så er det gjort.. Men i går jobbet han hele dagen, presset flere ganger uten å få ut en dritt (bokstavelig talt)[8D]. Så når det nærmet seg leggetid, og etter 5-6 forsøket på å fylle bleie, tok jeg ham med på stellebordet. Åpnet bleien sånn at den var klar til å ta i mot det som måtte komme, og inn med q-tipsen. Hjalp han litt med beina, og jaggu kom det! Gutten kablet som bare det! Og da snakker vi kabler, altså! Ikke noe sånn pinglete babybæsj, men ekte saker! Meg og sambo var helt fascinert! (Jada, man blir litt herdet av å jobbe i eldreomsorg, og ha baby!) [:D][:D][:D] En lykkelig liten tass etterpå, ja!

Det funker selvsagt ikke på alle, og er babyen skikkelig forstoppet, trengs selvfølgelig mer effektive hjelpemidler! Men kan være en hjelp om babyen sliter litt..[:)][:)]

Hærli for han å få ut "dritten"...å facinerende[:D]

(blir facinert av DE store busene som kommer når jeg "bare må" ha ut de jeg...)
psyko jeg....

ORIGINAL: Snoopy79

Hærli for han å få ut "dritten"...å facinerende[:D]

psyko jeg....

"Q-tips med vaselin"-trikset har jeg brukt siden førstemann, og virker alltid! Helt suverent!

psyko jeg....

Å, jeg er ille på det der! [8|]
Ser jeg noe oppi nesa får jeg ikke ro i sjela før jeg har fått tak i en Q-tips, og fått det ut!
[8D]

ORIGINAL: LuckyStar

"Q-tips med vaselin"-trikset har jeg brukt siden førstemann, og virker alltid! Helt suverent!

psyko jeg....

Ser jeg noe oppi nesa får jeg ikke ro i sjela før jeg har fått tak i en Q-tips, og fått det ut!
[8D]

Bra det er fler enn meg!! Føler nesten en "tilfredstillelse" når jeg får de ut...[:D][:D][:D]

ORIGINAL: LuckyStar

psyko jeg....

[8D]

Bra det er fler enn meg!! Føler nesten en "tilfredstillelse" når jeg får de ut...[:D][:D][:D]

Hehe, så sex er ut?? Bring it on med en skikkelig forkjølelse lissom??

HEHEHEHEHEHEHEHE

Nei, ikke akkurat[;)]

Liker ikke forkjøla småjenter!
(liker selvsagt jentene, men ikke forkjølelsa)[:D]

q tips ville jeg ikke brukt.. fort at bomullen detter av inni der.. kommer jo selvsagt ut en gang men dog..
da er temp.måler tingen heller=)

ORIGINAL: ragnarekkverk

ORIGINAL: *Nikki*

q tips ville jeg ikke brukt.. fort at bomullen detter av inni der.. kommer jo selvsagt ut en gang men dog..

Ja, de anbefalte dette på Neonatal når vi var der med Jonas også, men er ikke noe man skal gjøre for ofte, for de kan komme inn i en vond sirkel der de ikke klarer å bæsje så lett selv...setter ut tarmfunsjonen litt om en gjør det for mye...men for all del...har måttet gjøre det mange ganger i løpet av de siste 4 åra..

Oda var så hard i magen at jeg ikke hadde noe valg...

Simon hadde en dårlig periode med treg mage, men Bio Care INT B1 fiksa susen...men gjorde det når han plagdes alt for mye..han spiste lite og gulpe mye for det var fullt i magen...

Så, ja...godt tips..med tempmåler, og med måte:)

Jada, er kun i "ekstreme" tilfeller, har vel gjort det to ganger på syv mnd.. [:)] Men skulle skrevet d i HI, ja... [8D][8D]

ORIGINAL: *Nikki*

Skulle akkurat til å skrive det[:)]

Back
Topp