iho
Elsker forumet
Hvis babyen virker som den sliter med å få ut avføringen, kan dere prøve å putte en q-tips(evt temperaturmåler) med zinksalve/vaselin på litt opp i endetarmen.. Forsiktig og ikke så langt opp selvfølgelig.. Fikk tips om det på nyfødt når Nathaniel sleit litt! I tillegg kan dere forsøke å bøye og strekke beina opp mot magen.. Det kan hjelpe babyen å få litt mer effekt på pressingen.. Også dette med forsiktighet.. En av mødrene på nyfødt som viste meg det, hun er naprapat med videreutdanning i behandling av spedbarn.. [:)][:)]Nathaniel jobbet skikkelig i går, han bæsjer minst to ganger om dagen, og da er det bare å krølle seg sammen til en ball, bli rød i trynet og si "røøøø" mens han presser, så er det gjort.. Men i går jobbet han hele dagen, presset flere ganger uten å få ut en dritt (bokstavelig talt)[8D]. Så når det nærmet seg leggetid, og etter 5-6 forsøket på å fylle bleie, tok jeg ham med på stellebordet. Åpnet bleien sånn at den var klar til å ta i mot det som måtte komme, og inn med q-tipsen. Hjalp han litt med beina, og jaggu kom det! Gutten kablet som bare det! Og da snakker vi kabler, altså! Ikke noe sånn pinglete babybæsj, men ekte saker! Meg og sambo var helt fascinert! (Jada, man blir litt herdet av å jobbe i eldreomsorg, og ha baby!) [:D][:D][:D] En lykkelig liten tass etterpå, ja!
Det funker selvsagt ikke på alle, og er babyen skikkelig forstoppet, trengs selvfølgelig mer effektive hjelpemidler! Men kan være en hjelp om babyen sliter litt..[:)][:)]
Det funker selvsagt ikke på alle, og er babyen skikkelig forstoppet, trengs selvfølgelig mer effektive hjelpemidler! Men kan være en hjelp om babyen sliter litt..[:)][:)]