Mental trening før fødsel ?

Preggogirl

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Noen av dere som har lest noe bok eller forberedt seg på fødsel med mental trening? :)

Selv har jeg bestilt meg boka "En god fødsel" av jordmor Tonje Wessel Rummelhoff og mental trener Birgit Semundseth.

har veldig troa på at det kan være med å skape en positiv opplevelse av fødselen - da jeg selv er småredd for fødselen (er førstegangsgravid).

Jeg har tenkt å snakke med jordmor i morgen om pusting under fødsel. Sist bare rotet jeg med inn og utpust pga lystgass..

Jeg brukte "hypnobaby" sist. Veldig godt fornøyd med det. På ingen måte smertefritt (hadde mye smerter i ca 20min så klager IKKE). Fram til jeg kom på sykehuset var jeg rolig og greide å slappe av. Det bl litt verre når jeg kom på sykehuset med full åpning, da skjedde det litt mye til at jeg greide å slappe av...

Må komme i gang med "treningen" igjen...

Forberedte meg ikke noe sist, og blir nok ikke å gjøre det denne gangen. Men jeg er ikke redd for å føde og har et veldig avslappet forhold til fødsel så det stresser meg ikke. Hadde en enkel og ukomplisert fødsel sist, og gleder meg faktisk litt til fødselen denne gangen. Tenker at når jeg går til fødsel med en god holdning så er det et bra utgangspunkt for en fin fødsel. :)

Back
Topp