menstruasjon~primolut-N~angrepille

Helene&Fillip

Andre møte med forumet
Hei. Noen som kan hjelpe meg?

Jeg fikk menstruasjon tirsdag 4/12 fant ut at jeg skulle sette inn p-ring ettersom jeg hadde truffet en mann og ville være beskyttet om det skulle skje noe mer. Jeg satte inn ringen torsdag 6/11 men den gav meg så utrolig mange kviser så i panikk tok jeg den ut igjen tirsdag 11/12. Dum som jeg er. Denne mannen skulle komme hjem fra nordsjøen på fredagen og vi skulle treffes. Til min store skrekk fikk jeg ny blødning få fredags morgen! Jeg fikk time hos legen min og han skrev ut resept på primolut-N tabletter til meg så jeg kunne prøve for å stoppe blødningen. De virket fint. Jeg hadde beskyttet samleie med kondom lørdag, søndag og tirsdag. På fredagen sluttet jeg og ta tablettene og fikk ny blødning allerede dagen etter. Den varte til tirsdag 23/12. Søndag 28/12 hadde vi nytt samleie med kondom, men denne gang sprakk kondomen! Jeg gikk på apoteket dagen etter og fikk kjøpt angrepille som jeg tok ca 14 timer etter samleiet. Fikk litt brunlig utflod noen dager etter jeg tok den. Nå lurer jeg på om jeg kan ha hatt eggløsning i den tiden uhellet traff? Eller har den blitt forskjøvet av primolut tablettene? Har mistet helt kontrollen ettersom jeg da har hatt 4 blødninger på en mnd! Og egentlig bare en skikkelig menstruasjon, og den hadde jeg jo før jeg tok primolut. Og om jeg hadde eggløsning da, hvordan er det med virkningen av angrepillen? Er livredd for å bli gravid. Er allerede alenemor til en gutt på 2 år. Veldig rotete dette her! På forhånd takk for svar.

Normalt å få mensen ved slutt på primolut. Får gjerne det 1-2 dager etter avsluttet "kur"
Ang eggløsning så er det vel fra første blødningen du bør regne.

Back
Topp