Menstermin vs eggløsning

Lita-go

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Septemberlykke 2021
Jeg har lang syklus (ca 40 dager), men jeg vet også når jeg hadde eggløsning.
Ut fra eggløsning er jeg idag 9+2 på vei, og jeg føler dette er riktigere å bruke enn siste mens, som da vil si at jeg er 10+3, om jeg bruker menstermin vil jeg uansett bare bli satt tilbake ved ul.

Er det andre som har lange sykluser og derfor selv "har satt seg selv tilbake" fordi dere vet at eggløsning var senere?

Hos meg er det omvendt. Mistenker at syklusen var kortere denne gangen. Jeg tok tilfeldigvis en eggløsningstest da jeg iflg. En 28 dagers syklus skulle ha eggløsning rett rundt hjørnet. Den var negativ. Fikk helt tydelig positiv test 4-5 dager før IKM. Var på tidlig ultralyd og ble satt frem 3 dager, noe som da stemmer bedre med hva jeg har regnet meg frem til selv. Må ha hatt eggløsning før jeg sjøl trodde underveis i syklusen.

Jeg har lang syklus (ca 40 dager), men jeg vet også når jeg hadde eggløsning.
Ut fra eggløsning er jeg idag 9+2 på vei, og jeg føler dette er riktigere å bruke enn siste mens, som da vil si at jeg er 10+3, om jeg bruker menstermin vil jeg uansett bare bli satt tilbake ved ul.

Er det andre som har lange sykluser og derfor selv "har satt seg selv tilbake" fordi dere vet at eggløsning var senere?

Jeg hadde EL senere enn den typiske dag 14., og vet dette fordi jeg tok EL-test. Hadde mensen i 14 dager den siste mensen jeg hadde, så gir mening at EL ble litt sen.

Jeg sa til fastlegen at ikke menstermin ville bli helt nøyaktig fordi jeg hadde mensen så lenge, men hun ville likevel bruke den når hun henviste meg TUL osv.

Jeg selv går etter EL termin. Jeg vet den er riktig.

Fikk positiv test på syklusdag 39, og hadde sensitive knopper (som jeg tar som tegn på eggløsning) rundt syklusdag 24-26.
Regner med første dag fra siste mens, men endrer på sykluslengden (babyverden sin terminkalkulator). Ifg. den er jeg 8+6 nå, men etter tul mener lege jeg er 8+2.

Jeg hadde merkelige sykluser i måneden før - mellom 31-36 dager men også en på 46 dager. Har tatt utgangspunkt i el test som var på dag 17-18. Har satt meg selv tilbake noen dager.

Jeg har hatt uregelmessige sykluser i en stund nå, noen normale og noen ganger gått over og blitt litt lange så jeg er usikker. Men har funnet med en tidsrom mellom 17 til 22 desember. Går utifra den 17 inntil jeg har fått hørt noe annet. men tror ikke jeg kan være mindre på vei enn 22. Desember.

Egentlig helt irrelevant pga endelig termin blir satt ved ultralyd.

Med lillebror hadde jeg stålkontroll på når El var så da bare «justerte» jeg det i informasjonen som jeg ha til legen. Husker ikke eksakt, men vet at det uansett skilte noen dager mellom hver termin:

(ekte)menstermin-El termin-TUL skilte 5-6 dager.

Har det akkurat som deg... hadde el slik at det er 12 dagermellom menstermin og el termin. Får høre hva de sier på TUL i uke 11-12

Legen bomma med 3uker på storesøster fordi ho absolutt skulle følge menstermin [emoji14]
Siden SA i sommer har syklusene mine vært på alt mellom 30 til 48 dager, så gleder meg til ultralyd på fredag for å se hvordan vi faktisk ligger ann [emoji14]

Back
Topp