Menstermin vs befruktningstermin

Rosebud 2022

Betatt av forumet
Oktobergull 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hva er deres opplevelse, bruker legen/jordmor/gynekologen å "høre etter" oss som vet at vi har hatt eggløsning senere, og at dem må ikke se på mensen som utgangpunkt om hvor stor er babyen? Jeg har hatt EL cd 21,altså 1 uke senere som mest parten. Håper dem tar hensyn til dette, ellers så kommer dem å tro at babysen er ikke så stor som den burda være :rolleyes:

Hva er deres opplevelse, bruker legen/jordmor/gynekologen å "høre etter" oss som vet at vi har hatt eggløsning senere, og at dem må ikke se på mensen som utgangpunkt om hvor stor er babyen? Jeg har hatt EL cd 21,altså 1 uke senere som mest parten. Håper dem tar hensyn til dette, ellers så kommer dem å tro at babysen er ikke så stor som den burda være :rolleyes:
Jordmor gjorde det med meg iallfall..sånn helt i starten. Hun satt termin etter min utregning. Det vil uansett ikke ha noe å si når du kommer senere i svangerskapet. Da vil jo termin justeres etter hvor stort fosteret er, så tror ikke du trenger å bekymre deg for det ;)

I helsekortet ditt er det to linjer.
Den første vil det stå menstermin på, da de regner utifra første mensdag.
Den blir korrigert på den andre linjen når du er på oul:)

Skjønner hva du mener da.
Det er uansett helt normalt å bli satt tilbake på oul, da de aller fleste av oss ikke har el på dag 14:)

Back
Topp