Menstermin eller eggløsningtermin?

Nittitre

Glad i forumet
Augustbarna2024
Dere andre her som også testet etter eggløsning, hvilken termin går dere utifra foreløpig? Jeg har til nå regnet utifra eggløsning som sier at jeg er 4+1 i dag og ikke 3+6 som menstermin sier.

Tenker det er greit å forholde seg til eggløsningtermin mtp. tidlig ultralyd og slikt, selvom det ikke er stor forskjell

Hva tenker dere?
 
Jeg får også tre dager forskjell på de to. Prøver å ikke bry meg så mye om det, har lagt inn det korteste i apper og så videre. Det stemte best også med hva vi har sett på ultralyd. Hvis jeg legger inn menstermin tar den utgangspunkt i befruktning 2. november, men jeg vet jo godt at det skjedde innenfor et 12 timers vindu rundt 5. november.. :)
 
Mestermin er kun for de som ikke vet når man har el. Det er alltid el som styrer når befruktning skjer og hvor langt man er på vei
 
Lege og jordmor vil gå ut i fra menstermin og ikke eggløsningstermin, til den blir justert enten fra tul eller oul. :happy:
 
Lege og jordmor vil gå ut i fra menstermin og ikke eggløsningstermin, til den blir justert enten fra tul eller oul. :happy:
Ja, det vet jeg :happy: Tenker at jeg da «lyver» litt om siste menstruasjon slik at det stemmer overens med eggløsning.
 
Har ikke så mye og si, er ikke den terminen som blir stående uansett. :)
Ja, men det jeg lurer på er hvordan dere andre gjør det frem til termindatoen blir satt på UL. Helsepersonell går jo alltid utifra menstermin, derfor vurderer jeg å si at forrige mens kom noen dager før slik at den foreløpige terminen blir «riktig» utifra eggløsning :happy: Jeg vil jo heller være 4+1 i dag enn 3+6 selvom det bare er to dager som skiller :hilarious:
 
Ja, men det jeg lurer på er hvordan dere andre gjør det frem til termindatoen blir satt på UL. Helsepersonell går jo alltid utifra menstermin, derfor vurderer jeg å si at forrige mens kom noen dager før slik at den foreløpige terminen blir «riktig» utifra eggløsning :happy: Jeg vil jo heller være 4+1 i dag enn 3+6 selvom det bare er to dager som skiller :hilarious:
Hehe, jeg ser den.
Utrolig hvor mye to dager plutselig har og si i denne sammenhengen :laughing002
 
Back
Topp