Menstermin eller «egen»termin

Morgendis

Betatt av forumet
Hei!

Jeg hadde første dag av mens 10. oktober og det vil gi en termin som er 20. juli, men jeg testet ikke positivt før en uke etter IKM, noe som vil si at EL var senere enn forventet/egget festet seg senere.

Dette skjedde helt likt i mitt forrige svangerskap (helt samme datoer :confused:) og da ble jeg flyttet en uke tilbake.

Ville dere da brukt 20.7(menstermin) eller 27.7 (egentermin) i forbindelse med bestilling av legetimer og eventuelt tidlig UL?

Jeg hadde brukt egen! Hvis du bestiller tidlig ul etter menstermin, så vil man jo ofte ikke se det man ønsker på ultralyden. Si om man vil se om hjertet banket, så ville jeg bestilt etter egen termin i uke 6/7 eller senere! :-) har det likt selv, så jeg bestiller etter egen termin i uke 11. :-)

Min termin og menstermin er akkurat det samme. Og de stemmer overens med det hun så på ul. Så keg holder meg til den terminen jeg har.

Sniker fra desember.

Jeg brukte både EL-tester og tempet da jeg ble gravid og er derfor 100% sikker på at jeg ikke hadde EL på CD14 og at mens-termin ville blitt feil. Jeg hadde EL på CD18 og la derfor på 4 dager og "lagde" en ny første dag i siste mens som jeg har oppgitt hele veien.

Men hvis du bruker babyverden sin terminkalkulator og forlenger lengden på syklus med hvor mange dager du gikk over forventet ikm, vil det ikke bli noenlunde likt?

Men hvis du bruker babyverden sin terminkalkulator og forlenger lengden på syklus med hvor mange dager du gikk over forventet ikm, vil det ikke bli noenlunde likt?
Neineinei.. er det lov å skylde på gravidhjerne selv om jeg bare er 5+3 :hilarious::shy:

Lurer på det samme[emoji848] jeg har 35 dages syklus, og med siste mens 15.9 så sier babyverden at jeg har termin 01.02. Så jeg regner jo at jeg er 7+6 i dag, men jordmor jeg var hos i dag satt opp at jeg har termin 24.06 og er 8+5 i dag... Ho sa at det er sånn det regnes i starten uansett, men at det evt justeres på ultralyd. Hvilken termin ville dere tatt utgangspunkt i?[emoji28]

Lurer på det samme[emoji848] jeg har 35 dages syklus, og med siste mens 15.9 så sier babyverden at jeg har termin 01.02. Så jeg regner jo at jeg er 7+6 i dag, men jordmor jeg var hos i dag satt opp at jeg har termin 24.06 og er 8+5 i dag... Ho sa at det er sånn det regnes i starten uansett, men at det evt justeres på ultralyd. Hvilken termin ville dere tatt utgangspunkt i?[emoji28]

Jeg ville gått ut fra ”min egen” med riktig sykluslengde frem til OUL :)

Back
Topp