Menssmerter

Seawave

Elsker forumet
Gravidsmerter og menssmerter er for meg helt ulikt.
Er 4+4 i dag og har plutselig fått mensmurringer nå i kveld. Ikke hatt noe av dette denne syklusen, kun hatt gravidmurringer.
Leser litt på nett, og ser at det er forskjell på menssmerter og gravidsmerter, men det er litt ulikt etter hvem som uttaler seg, om menssmerter er normalt eller ei i svangerskapet. Da noen mener det er normalt, mens noen mener at det ikke er normalt og at dem som sier dem har menssmerter egentlig bare kaller gravidsmertene og menssmertene for det samme. Og at menssmerter er tegn oå SA (at SA starter med menssmerter).

Så derfor lurer jeg.
Har dere menssmerter? Altså identiske smerter som ved mensen? Eller er smertene litt anderledes?
Jeg blir så nervøs av å plutselig ha menssmerter :banghead: Føler virkelig jeg har mensen, og er livredd for blod når som helst.

Gravidsmerter og menssmerter er for meg helt ulikt.
Er 4+4 i dag og har plutselig fått mensmurringer nå i kveld. Ikke hatt noe av dette denne syklusen, kun hatt gravidmurringer.
Leser litt på nett, og ser at det er forskjell på menssmerter og gravidsmerter, men det er litt ulikt etter hvem som uttaler seg, om menssmerter er normalt eller ei i svangerskapet. Da noen mener det er normalt, mens noen mener at det ikke er normalt og at dem som sier dem har menssmerter egentlig bare kaller gravidsmertene og menssmertene for det samme. Og at menssmerter er tegn oå SA (at SA starter med menssmerter).

Så derfor lurer jeg.
Har dere menssmerter? Altså identiske smerter som ved mensen? Eller er smertene litt anderledes?
Jeg blir så nervøs av å plutselig ha menssmerter :banghead: Føler virkelig jeg har mensen, og er livredd for blod når som helst.
Jeg har ikke direkte menssmerter, men kanskje noen murringer av og til. Kan også kjenne litt strekk i høyre side noen gangero_O kjenner iværtfall at noe er der og skjer der, men ville ikke direkte sammenlignet det med slike smerter jeg har med mensen iværtfall

Jeg har ikke direkte menssmerter, men kanskje noen murringer av og til. Kan også kjenne litt strekk i høyre side noen gangero_O kjenner iværtfall at noe er der og skjer der, men ville ikke direkte sammenlignet det med slike smerter jeg har med mensen iværtfall
Nettopp. Di smertene har jeg også hatt den siste uka, og i di andre svangerskapene mine.
Men nå føles det nøyaktig ut som mensen, og det liker jeg ikke :eek:

Nettopp. Di smertene har jeg også hatt den siste uka, og i di andre svangerskapene mine.
Men nå føles det nøyaktig ut som mensen, og det liker jeg ikke :eek:
Hmm merkelig. Men slik jeg har forstått det på jordmor har de fleste gravide forskjellige vondter her og der i magen og stort sett er det normalt i svangerskapet. Men vis det er sikkelige tak, ville jeg nok kontaktet lege i morgen

Hmm merkelig. Men slik jeg har forstått det på jordmor har de fleste gravide forskjellige vondter her og der i magen og stort sett er det normalt i svangerskapet. Men vis det er sikkelige tak, ville jeg nok kontaktet lege i morgen
Nå har jeg plutselig masse slim også. Har hatt veldig økt utflod i ei uke, men nå er det akkuratt som EL-slim! Henger ut av meg og ned i do, og legger seg oppå papiret akkuratt som ved EL.
Er det normalt i svangerskap? Kan aldri huske EL-slim fra tidligere graviditeter? Og så i kombinasjon med smerter. Vææ, jeg kjenner jeg er alt for nervøs for at dette skal gå galt. Får prøve å finne på noe og tenke på noe annet.

Nå har jeg plutselig masse slim også. Har hatt veldig økt utflod i ei uke, men nå er det akkuratt som EL-slim! Henger ut av meg og ned i do, og legger seg oppå papiret akkuratt som ved EL.
Er det normalt i svangerskap? Kan aldri huske EL-slim fra tidligere graviditeter? Og så i kombinasjon med smerter. Vææ, jeg kjenner jeg er alt for nervøs for at dette skal gå galt. Får prøve å finne på noe og tenke på noe annet.
Jeg har masse slim, av og til tror jeg at jeg har begynt å blø, å drar på do, men da er det heldigvis bare slim. Tror det er normalt med slim. Men smertene kan jo være lurt å ta kontakt med lege, for sikkerhetsskyld. Trenger ikke være noe farlig:Heartred:Heartred

Forrige svangerskap som endte med SA, da merket jeg det først på symptomene, stikninger, vondt i korsryggen, så jeg tenkte ett øyeblikk om det var mensen, men så ble jeg så usikker for det var ikke helt det samme, så jeg tok en test som var positiv. Etter en uke begynte jeg å blø på kvelden, og morningen etter var det akkurat som en kraftig menstruasjon, og jeg lurte på hvordan i all verden jeg kunne ha forvekslet de smertene, men det hadde jeg tydeligvis gjort ;)

Per nå har jeg masse utflod, mest av den kremete gravid utflod en som man visst nok skal ha, men plutselig så er det skikkelig seigt som ved EL istedet :) Det virker som det gjerne er det i forbindelse med trening? Kanskje jeg svetter ut all væsken i kroppen, så utfloden blir seig istedet? :woot:Det har blitt seigt utenom trening og, men det kan jo hende det har med væskenivået i kroppen å gjøre uansett :bookworm:

Jeg krysser fingrene for deg!

Jeg har murringer og det kan jeg ha ved mens og slik starter riene mine også :)

jeg slet med menssmerter etter første fødsel og i ca 4/5 år, men de siste mnd i 2019 hadde jeg ikke smerter ved mens, kun litt murringer.

Jeg har murringer og det kan jeg ha ved mens og slik starter riene mine også :)

jeg slet med menssmerter etter første fødsel og i ca 4/5 år, men de siste mnd i 2019 hadde jeg ikke smerter ved mens, kun litt murringer.
Ja, det er den samme smerten/murringen som ved mens og ved oppstart av rier. Så du har det nå også? Akkuratt di samme murringene?

Jeg har også hatt menssmerter/murringer i noen dager nå.. kommer å går.. men mener det var slikt i forrige svangerskap jeg hadde også, men vet jo ikke om smertene er normale eller ikke

Ja, det er den samme smerten/murringen som ved mens og ved oppstart av rier. Så du har det nå også? Akkuratt di samme murringene?
Ja, pleier å ha murringene av og på ut svangerskapet, men merkes godt i starten og mot slutten.

For meg er det vanlig med mensenmurringer/svake Mensensmerter i starten av en graviditet :)

Back
Topp