Menssmerter?

regnbue2020

Blir kjent med forumet
Er det flere som sliter med konstante "menssmerter" i magen? Det kan til tider gjøre ganske vondt. I natt så våknet jeg flere ganger av det, men nå på morgenen føles det litt bedre igjen. Jeg er 31 uker på vei og førstegangs så jeg vet ikke helt hva som er normalt og ikke o_O Smertene som jeg hadde i natt minnet meg egentlig litt om de samme smertene som jeg hadde før jeg hadde en SA i forrige svangerskap...
 
Er det flere som sliter med konstante "menssmerter" i magen? Det kan til tider gjøre ganske vondt. I natt så våknet jeg flere ganger av det, men nå på morgenen føles det litt bedre igjen. Jeg er 31 uker på vei og førstegangs så jeg vet ikke helt hva som er normalt og ikke o_O Smertene som jeg hadde i natt minnet meg egentlig litt om de samme smertene som jeg hadde før jeg hadde en SA i forrige svangerskap...
De siste dagene har jeg også hatt en del mensmurringer, skikkelig vondt til tider men så roer det seg. Våknet i natt av at det gjorde veldig vondt i korsryggen, men det gikk over etter en liten time. Skal til jordmor i morgen så skal høre med henne men av det jeg har lest er det normalt :) er også førstegangs og i uke 32.
 
Jeg hadde en del menssmerter et par uker før fødselen startet sist, nå har de startet tidligere. Er 9 uker igjen. Jeg bare går utifra at det er livmoren som trener på å presse ut ungen
 
Det er mulig jo.. Magen føler jeg er stram hele tiden så det kan godt hende :)

Jeg har veldig mye av det, kjennes litt ut som menssmerter. Magen blir steinhard, men ubehaget forsvinner litt når jeg skifter stilling
 
Det er ikke kynnere dere har?

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, jeg er litt usikker på hvordan kynnere føles ut. Legen sier at kynnere ikke skal gjøre vondt, men magen føles ganske hard ut hele tiden så kanskje det er kynnere alikevel?
 
Kynnere gjør ikke vondt, det har jeg også en del av når jeg anstrenger meg
 
Det har jeg faktisk ikke tenkt på, jeg er litt usikker på hvordan kynnere føles ut. Legen sier at kynnere ikke skal gjøre vondt, men magen føles ganske hard ut hele tiden så kanskje det er kynnere alikevel?


Jo kynnere kan gjøre vondt uten at det er noe farlig :-) jeg har mye vonde kynner, men nå er selvsagt hva som er "vondt" individuelt. Noen av mine kynnere er så vonde at jeg ikke klarer å stå oppreist.
 
Jeg har ubehagelige kynnere, men ikke vonde sammenliknet med rier. Spesielt på kvelden er magen konstant hard:)
 
Kynnere kan nok oppleves som menssmerter.Jo lengre man er på vei,jo tettere kommer de.Det er livmoren som jobber og gjør seg klar for fødsel.Det er helt normalt.
 
Jeg får av og til menssmerter før jeg står opp om morgenen. Føler ikke det har noe med kynnere å gjøre. Ligger helt i ro, og magen blir ikke hard. Men jeg tenker at det handler om modning. Kroppen har begynt å forberede seg til fødselen.
 
Back
Topp