Menssmerter

sjanetta_sunrise

Forelsket i forumet
Var til sjekk på sykehuset igår pga modningsrier og lang reisevei og kjappe fødsler.
Er helt moden, myk l livmorhals på 1 cm og 3 cm åpning. Så trenger bare disse riene nå for å gå ut i fødsel...:)
Har i en mnd hatt disse modningsriene, mensmurringer m.m
Men inatt våknet jeg av kraftige mensmerter.Det har jeg faktisk ikke opplevd i noen av de 3 andre svangerskaps:confused:
Har fortsatt menssmerter i magen og øm i korsryggen...

Noen som har opplevd lignende?;)

OPPDATERING: de dabbet av igjen...MEN:eek: nå oppdaget jeg litt friskt blod på papiret når jeg tørket meg! Hadde jo vært supert om dette var tegnsblødning og betyr at jeg vil få møte babyen min i løpet av natten:D

Last edited:
Hadde det i går. De var så intense at jeg ble dårlig, men var konstante. Slimproppen min begynte å gå, og kroppen min slipper ikke sånne ting fra seg lett :p Så livmora har nok jobbet godt.
Hadde 2 cm åpning og moden livmorhals på onsdag. Begynte å få milde rier med ca 20 min mellomrom i går ettermiddag, men roet seg utover kvelden.

Håper det tar seg opp for deg! Høres ut som vi var det ganske likt nå om dagen :D

Høres jo lovende ut. ♡

Hadde det i går. De var så intense at jeg ble dårlig, men var konstante. Slimproppen min begynte å gå, og kroppen min slipper ikke sånne ting fra seg lett :p Så livmora har nok jobbet godt.
Hadde 2 cm åpning og moden livmorhals på onsdag. Begynte å få milde rier med ca 20 min mellomrom i går ettermiddag, men roet seg utover kvelden.

Håper det tar seg opp for deg! Høres ut som vi var det ganske likt nå om dagen :D
Har noen tak...men som med deg har de tidligere gitt seg ja.så tør ikke håpe på for mye før det gjør ordentlig vondt.:confused:
Selv om jeg da er redd for å ikke rekke det.fortsatt mensvondt i magen og ryggen, noen tak som kommer å går...
Hadde vært tipp topp om det tiltok i smerte og ble regelmessig...

Ja høres ut som om vi har det veldig likt om dagen:D
Håper vi får lov til å føde snart...

8 dager til termin igjen her:)

Nå går jeg og rundt sånn... Vondt i ryggen, og magen. Kommer tak av og til, men med ujevne mellomrom. Jo mer jeg beveger meg, jo verre blir det. Men vondt når jeg er i ro og. Håper det tar seg opp og blir fødsel, jeg er 3 dager over termin.

Har noen tak...men som med deg har de tidligere gitt seg ja.så tør ikke håpe på for mye før det gjør ordentlig vondt.:confused:
Selv om jeg da er redd for å ikke rekke det.fortsatt mensvondt i magen og ryggen, noen tak som kommer å går...
Hadde vært tipp topp om det tiltok i smerte og ble regelmessig...

Ja høres ut som om vi har det veldig likt om dagen:D
Håper vi får lov til å føde snart...

8 dager til termin igjen her:)

Ja, eneste jordmora mi sa da var at siden vi har født før trenger ikke riene å komme regelmessig - det var mest førstegangsfødene det gjaldt for :) Formen fortsetter å være dårlig i dag, bare vi kjører over en fartsdump får jeg kynner så sterk at jeg tror jeg skal driiiite på meg! Haha :hilarious:

Har ordnet barnevakt i tilfelle rottefelle, men kjenner jeg begynner å bli syk i tillegg, det er ikke innafor :p

6 dager igjen til termin i dag! Så lillebror er ikke langt unna uansett :joyful:

Her har det vært sterke menssmerter av og på i tre uker. Mest om natten og morgenen!

Ja, eneste jordmora mi sa da var at siden vi har født før trenger ikke riene å komme regelmessig - det var mest førstegangsfødene det gjaldt for :) Formen fortsetter å være dårlig i dag, bare vi kjører over en fartsdump får jeg kynner så sterk at jeg tror jeg skal driiiite på meg! Haha :hilarious:

Har ordnet barnevakt i tilfelle rottefelle, men kjenner jeg begynner å bli syk i tillegg, det er ikke innafor :p

6 dager igjen til termin i dag! Så lillebror er ikke langt unna uansett :joyful:
Heier på deg! :D

Fortsatt tak her etter 3 timer...men gjør fortsatt ikke vondt nok:mad:
Men kanskje om jeg legger godviljen til, mer nedpress en tidligere.:confused:
He he

Heier på deg! :D

Fortsatt tak her etter 3 timer...men gjør fortsatt ikke vondt nok:mad:
Men kanskje om jeg legger godviljen til, mer nedpress en tidligere.:confused:
He he

Heier på deg tilbake!
Nå måtte jeg ta paracet. Blir ikke formen bedre så ringer jeg sykehuset og ber om en sjekk. Mistenker jeg er i den der latentfasen eller noe, men er jo sååå sliten av det her :dead:

Heier på deg tilbake!
Nå måtte jeg ta paracet. Blir ikke formen bedre så ringer jeg sykehuset og ber om en sjekk. Mistenker jeg er i den der latentfasen eller noe, men er jo sååå sliten av det her :dead:
Er det jeg tror jeg også er i...blir så sliten av at det ikke tar seg opp og får det overstått:p

Har tatt to paracett nå jeg, og skal prøve å sove litt. Om det ikke skjer i natt eller imorgen da, så ber jeg jordmor røske litt oppi der når jeg skal på kontroll til mandag...grr..
Hold oss oppdatert om du drar inn til sjekk;)

Var til sjekk på sykehuset igår pga modningsrier og lang reisevei og kjappe fødsler.
Er helt moden, myk l livmorhals på 1 cm og 3 cm åpning. Så trenger bare disse riene nå for å gå ut i fødsel...:)
Har i en mnd hatt disse modningsriene, mensmurringer m.m
Men inatt våknet jeg av kraftige mensmerter.Det har jeg faktisk ikke opplevd i noen av de 3 andre svangerskaps:confused:
Har fortsatt menssmerter i magen og øm i korsryggen...

Noen som har opplevd lignende?;)

Ikke helt det du spurte om men, ser i den tråden om noen har kjent etter selv, å du beskriver hvordan du ligger an der nede etter å ha kjent selv. Det stemte jo snabla bra med hva jordmor kjente :-D Det var litt artig å lese :-D Ellers ønsker jeg deg lykke til, å håper babyen din finner veien ut straks :-)

Ikke helt det du spurte om men, ser i den tråden om noen har kjent etter selv, å du beskriver hvordan du ligger an der nede etter å ha kjent selv. Det stemte jo snabla bra med hva jordmor kjente :-D Det var litt artig å lese :-D Ellers ønsker jeg deg lykke til, å håper babyen din finner veien ut straks :-)
Ja, det er sant det! He heEneste jeg ikke klarte å komme frem til selv var hvor lang livmorhalsen var. :D men ville kanskje klart det med litt trening.:p

Når det tar tydelig tak bak i ryggen + kraftige menssmerter......... da skjer det noe snart

Fått noen heftige mens smerter selv nå siste timene.. blir helt sliten... Men er bare 36+5 så håper det bare er modning:)
Vil ha lillegutt inne minst 2 uker til :)

Back
Topp