Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så kjedelig da! Håper de små holder seg inne en god stund til!! Hvor lang var halsen nå? Jeg skal sjekke min i morgen etter sterke kynnere.Jeg har også det. Ligger på obs.posten på sykehuset nå på grunn av det og forkortet livmorhals..
Uff daJeg har også det. Ligger på obs.posten på sykehuset nå på grunn av det og forkortet livmorhals..
Ja, det håper jeg også. Vil jo ha de med meg hjem når de først kommer ut. Den er 3cm. Så det er jo innenfor, men siden de er to og den var 5cm i forrige uke vil de ikke at jeg skal dra hjem. Så det store spørsmålet er hvor lenge jeg må være her. Jeg spurte nettopp jordmoren om det og hun sa: så lenge du har de smertene og nedpress får du ikke reise hjem... Du får fortelle hvor lang din er i morgenSå kjedelig da! Håper de små holder seg inne en god stund til!! Hvor lang var halsen nå? Jeg skal sjekke min i morgen etter sterke kynnere.
Ja, det håper jeg også. Vil jo ha de med meg hjem når de først kommer ut. Den er 3cm. Så det er jo innenfor, men siden de er to og den var 5cm i forrige uke vil de ikke at jeg skal dra hjem. Så det store spørsmålet er hvor lenge jeg må være her. Jeg spurte nettopp jordmoren om det og hun sa: så lenge du har de smertene og nedpress får du ikke reise hjem... Du får fortelle hvor lang din er i morgen![]()
Kjære vene det er jammen godt de passer på deg daJa, det håper jeg også. Vil jo ha de med meg hjem når de først kommer ut. Den er 3cm. Så det er jo innenfor, men siden de er to og den var 5cm i forrige uke vil de ikke at jeg skal dra hjem. Så det store spørsmålet er hvor lenge jeg må være her. Jeg spurte nettopp jordmoren om det og hun sa: så lenge du har de smertene og nedpress får du ikke reise hjem... Du får fortelle hvor lang din er i morgen![]()
Jeg skal jo måle min i morgen pga disse hissige kynnerne mine. Hva bør min være på da, når jeg er andregangs? Håper jeg slipper sofatjeneste men er litt redd for detNå er det heldigvis sånn at flerlinggravide har andre regler, nettopp fordi dere har dobbelt opp! Og med den plutselige endringen er det selvfølgelig viktig å være ekstra påpasselig. Krysser fingrene for at de holder seg inne en god stund til, iallfall til over nyttår!
Min er nå på 2,3 og jeg har myk mormunn. Det er ikke unormalt for en flergangsfødende med forkortet livmorhals fra tidlig i svangerskapet, men man skal alltid bruke føre var prinsippet fikk jeg beskjed om av hver eneste jordmor og lege som var innom rommet mitt.
For en "vanlig" gravid, er 3 cm livmorshals helt innafor, og dersom det ikke er noe annet får man som regel reise hjem.
Litt menssmerter, kynnere og annet bajs er desverre normalt.
Den gjengse gravide får ikke målt livmorhalsen, og veldig mange går derfor med 3-4 centimeters lengde uten problem.
Jeg skal jo måle min i morgen pga disse hissige kynnerne mine. Hva bør min være på da, når jeg er andregangs? Håper jeg slipper sofatjeneste men er litt redd for detMenssmerter og kynnere er vel ikke så kult allerede nå. -isj...
Aha, takk for info! Ville ikke GoogleDet jeg mente var at de måler ikke livmorhalsen med mindre det er en grunn for det. De aller fleste har 4,5-5 cm, men ned til 3 er ikke unormalt.