Menssmerter.

Tosola

Forelsket i forumet
Det er vel vanlig å ha verk og stikking? Hvor lenge i såfall? Kjenner vel mer på det når jeg sitter mye stille...

Jeg kjenner det ofte! Noen dager uten, men andre dager er det veldig mye... Håper og tror det er vanlig :)

har mensensmerter selv jeg, akkurat nå i kveld er det skikkelig vondt faktisk. men har lest det er vanlig, så håper på det. har mistet noen ganger tidligere.

Jeg har skikkelige murringer annenhver dag altså. Og jeg pleier ikke ha det under mensen egentlig annet enn den første dagen/kvelden før og da er det ganske lite. Har vært bekymret, men ser jo at det er utrolig mange andre som har det.
Så lenge vi ikke har blødd hittil bør det være normalt altså! Hvis dette skulle være tegn på SA eller MA ville jeg, for min del, ha hatt truende abort iallefall en 7-8 ganger i dette svangerskapet, med 6 ukers mellomrom mellom den første og den siste gangen det skjedde! :P

And let's face it... det er iallefall umulig! :D

Helt vanlig. Er livmoren som vokser, å livmoren er en ganske sterk muskel så du vil logisk nok kjenne det når den beveger seg og vokser som den gjør med et foster inni :)
Det kan være mens smerter, murring, riv å slit å plutselig stikking osv.
Kan vare helt til uke 12, noen har det lengre enn det også :)

Om dere er bekymret for SA/ MA er vel faresignalene når det gjør vondt, du blør og det kommer klumper ut sammen med blodet.

Back
Topp