Menssmerter og blødning

eudaimonia

Glad i forumet
Nå har jeg gått i flere uker med litt blødninger nesten hver dag. Har ikke hatt smerter og har nesten blitt litt vant til det. Var på TUL for snart to uker siden og ble satt tilbake fra uke 8 til uke 6. Noe som selvsagt har bekymret meg litt, men har stort sett klart å tenke positivt.

Vi har holdt oss unna samleie disse ukene. Men i dag tidlig fikk jeg litt orgasme (uten penetrering). Etter dette fikk jeg murringer i magen og en god del rødt blod på papiret. Menssmertene har fortsatt utover dagen og sist jeg var på do var det rødt blod igjen på papiret. Ingenting i trusen. Nå ligger jeg på sofaen med menssmerter og har det ikke så godt, er livredd for at jeg har gjort noe dumt som får negative konsekvenser. Jeg er selvsagt redd for abort...

Er det noen som har noen erfaringer på dette området? Har lest litt om forliggende morkake, det hadde jeg i forrige svangerskap, men uten blødninger. Men det er kanskje for tidlig i svangerskapet til at morkaken kan skape litt trøbbel? Eller? Ble også konisering september i fjor.

Skal på ultralyd igjen på mandag og er fryktelig nervøs :(
 
Last edited:
Du får nesten vente til ul på mandag for å få et sikkert svar. Eventuelt ringe legevakten og forklare symptomene dine. Kanskje du kan få komme inn? Så de kan ta en sjekk.

Det er ikke så godt tegn hvis du både blør og har menssmerter. Men igjen, det kan jo være uskyldig.
Hørt om lignende historier som har gått begge veier.

Lykke til! Krysser fingrene for at det går over!
 
Jeg er også hatt konisiering. Jeg blir fulgt opp en god del mer pga. det. Blant annet er jeg henvist til tidlig UL i uka 12. Mulig det er fordi jeg har pratet med lege om hvor nervøs jeg er for spontanabort, da jeg også har hatt ei mor som har spontanabort tre ganger før hun fikk meg. Har fastlegen din pratet noe med deg om dette? Jeg har aldri hatt blødninger, men kynnere rett etter orgasme. Men det kan jo være du fortsatt er litt sår? Alle reagerer jo så forskjellignpå graviditet, så det er jo helt håpløst å vite :nailbiting:. Masse lykke til på UL mandag ❤
 
Du får nesten vente til ul på mandag for å få et sikkert svar. Eventuelt ringe legevakten og forklare symptomene dine. Kanskje du kan få komme inn? Så de kan ta en sjekk.

Det er ikke så godt tegn hvis du både blør og har menssmerter. Men igjen, det kan jo være uskyldig.
Hørt om lignende historier som har gått begge veier.

Lykke til! Krysser fingrene for at det går over!


Takk for svar. Har gjennom disse ukene tenkt at så lenge jeg ikke har smerter så går det kanskje bra. Men å blø og ha smerter samtidig føles helt feil. Nå har smertene avtatt litt, så jeg får se hvordan det blir utover kvelden. Blødningen har heller ikke tatt seg opp heldigvis. Er veldig glad jeg har time til ultralyd på mandag.

Tusen takk! Hører også historier der det går begge veier. Håper selvsagt det er helt uskyldig og at det går riktig vei...
 
Jeg er også hatt konisiering. Jeg blir fulgt opp en god del mer pga. det. Blant annet er jeg henvist til tidlig UL i uka 12. Mulig det er fordi jeg har pratet med lege om hvor nervøs jeg er for spontanabort, da jeg også har hatt ei mor som har spontanabort tre ganger før hun fikk meg. Har fastlegen din pratet noe med deg om dette? Jeg har aldri hatt blødninger, men kynnere rett etter orgasme. Men det kan jo være du fortsatt er litt sår? Alle reagerer jo så forskjellignpå graviditet, så det er jo helt håpløst å vite :nailbiting:. Masse lykke til på UL mandag ❤

Takk for svar. Jeg har uttrykt min bekymring til lege og gynekolog både når det gjelder koniseringen og fordi jeg fødte for tidlig sist gang(før konisering vel å merke). Gyno sa at det var veldig få tilfeller av komplikasjoner knyttet til konisering. Og at forskningen man finner på det feltet er av det eldre slaget. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men jeg vet at det gir meg bekymringer i allefall. Blødde ikke det spor forrige graviditet. Men det er vel forskjellig fra gang til gang også.

Så bra at du får god oppfølging og tidlig ultralyd! Det er godt å bli ivaretatt og tatt på alvor :happy:
Lykke til med din ultralyd :Heartred

Det er rart med graviditet for alt kan være normalt, så man kan jo bli litt smårar. Jeg føler jeg lever i en luftlomme for tiden og håper noen redder meg opp ut fra den snart...
 
Nå har jeg snakket med gynekologen og skal få komme inn på ultralyd i morgen tidlig. Da er det bare å krysse fingrene :Heartred
 
Jeg er ikke i denne termingruppa. Og krysser fingrene for at alt er bra med deg.
Men etter at jeg hadde mistet flere ganger, anbefalte (den litt alternative) gynekologen at vi ikke skulle ha sex før uke 12. Ikke pga penetrering, men orgasme som gir sammentrekninger i magen.
 
Jeg er ikke i denne termingruppa. Og krysser fingrene for at alt er bra med deg.
Men etter at jeg hadde mistet flere ganger, anbefalte (den litt alternative) gynekologen at vi ikke skulle ha sex før uke 12. Ikke pga penetrering, men orgasme som gir sammentrekninger i magen.

Tusen takk! :Heartred Har aldri opplevd å miste før, men tenker at om dette går bra så skal jeg holde meg unna all sengekos, så får vi heller ha noe til gode.
 
Jeg får også menssmerter etter orgasme, men har ikke blødninger. Tenker at sammenhengen med blødninger ikke nødvendigvis kommer fra orgasmen siden du har blødd flere uker. Da jeg hadde en SA blødd jeg gjennom både truse og bukse, så var ikke i tvil! Ved litt blod på papiret trenger det ikke bety SA :)

For en fantastisk gynekolog som lar deg komme inn på en søndag. Masse lykke til :Heartred
 
Jeg får også menssmerter etter orgasme, men har ikke blødninger. Tenker at sammenhengen med blødninger ikke nødvendigvis kommer fra orgasmen siden du har blødd flere uker. Da jeg hadde en SA blødd jeg gjennom både truse og bukse, så var ikke i tvil! Ved litt blod på papiret trenger det ikke bety SA :)

For en fantastisk gynekolog som lar deg komme inn på en søndag. Masse lykke til :Heartred

Jeg har tenkt samme tanken. Men det kom mer blod enn vanlig, litt i trusen og litt koalugert blod. Kombinasjonen av smerte og blod er ikke noe særlig :( Har tenkt i løpet av dagen at det kanskje kommer mer, men virker som det har roet seg litt. Er mest øm i nederste del av magen nå. Syns det er så rart at litt orgasme kan bidra til disse smertene, men har hørt om flere som opplever det du sier.

Gynekologen hadde vakt på sjukehuset i morgen, så da kunne hun ta imot meg. Det er ganske fantastisk, ja! Takk :Heartred
 
Lykke til! Krysser fingrene :Heartpink aldri vært borti liknende, så sender bare mange varme klemmer :Heartred
 
Da var det over for meg :(
Fikk bekreftet det jeg fryktet i dag, det var ikke noe liv dessverre. Det hadde ikke utviklet seg siden vi såg hjertet banke for snart to uker siden. Fryktelig trist og jeg føler meg litt tom og utladet. Har fått Cytotec og gruer meg litt til å sette igang. Men ser fram til å komme tilbake til normalen og forhåpentligvis få en liten spire igjen :Heartred
 
Da var det over for meg :(
Fikk bekreftet det jeg fryktet i dag, det var ikke noe liv dessverre. Det hadde ikke utviklet seg siden vi såg hjertet banke for snart to uker siden. Fryktelig trist og jeg føler meg litt tom og utladet. Har fått Cytotec og gruer meg litt til å sette igang. Men ser fram til å komme tilbake til normalen og forhåpentligvis få en liten spire igjen :Heartred
Så utrolig trist :(
 
Da var det over for meg :(
Fikk bekreftet det jeg fryktet i dag, det var ikke noe liv dessverre. Det hadde ikke utviklet seg siden vi såg hjertet banke for snart to uker siden. Fryktelig trist og jeg føler meg litt tom og utladet. Har fått Cytotec og gruer meg litt til å sette igang. Men ser fram til å komme tilbake til normalen og forhåpentligvis få en liten spire igjen :Heartred
Ånei! Så trist! Kondolerer. Hvor langt var du i dag?
 
Så trist! Stakkars deg :( Det er nok ikke mange ord som trøster nå, men det blir bedre med tiden :Heartred
Bruk anbefalt mengde smertestillende før du tar tablettene i morgen! Masse lykke til :Heartred håper du snart får en terminspire!
 
Back
Topp