menssmerter/murringer

Lykkemamma1

Glad i forumet
Har hatt en del av dette i kveld å litt de siste dagene. hva kan det komme av?

Livmora som trener seg opp til fødsel eller strekker på seg kanskje? I begynnelsen har man jo ofte slike murringer, og da forklares det med en voksende livmor

Har hatt en del av det i det siste jeg også, og jordmora mi sa at det kunne være kynnere.... Ikke vet jeg :)

blir mer og mer av slike murringer nå når vi er i siste trimester, spesielt de som er flergangs fødene ;) men husk at det skal ikke gjøre vondt, ubehagelig ja, men ikke "rie" vondt. 

Jeg har vært myyye plaga med kynnere og mensmurringer. Hadde det fra og til i fem dager, og  fikk hetetokter og følte med uvel. Ringte føden, fikk komme inn til sjekk. Livmorhalsen var fin,og alt anna så bra ut. Fikk forståelsen av at noen har mer av dette enn andre. (Er førstegangs i tillegg, så det er enda rarere). Jeg leste meg opp på Google University (:P) og fant ut at jeg skulle prøve magnesium- og kalsiumtilskudd. Jeg spiser fra før vitaminene fra den gravidpakka fra Lifeline. (I den er det jo både magnesium og kalsium, men tydeligvis ikke nok for meg). Kjøpte tabletter på apoteket, og vitaminene fra gravidpakka på kvelden (da slipper jeg vondt om natta) og spiser kalsium og magnesium tilskudd på morgenen dagen etter. Etter at jeg begynte med dette: no more pain! Helt utrolig. Babyen er jo i en voldsom vekstperiode nå, med skjelett som blir hardere, så den trenger en del. Jeg spiser lite melk og ost, altså dårlig med kalsium i kosten. Tablettene jeg tar i tillegg til Lifeline sine, er 300 mg kalsium og 150 mg magnesium. Men husk, regelen er alltid; er du redd, ring føden!

tusen takk for svar. I dag har jeg vært på føden, for de ville ha meg inn til div undersøkelser. Ting ser bra ut nå, men jeg blir 100 % sm til jeg skal ut i permisjon. For det var ett tegn på at kroppen har fått nok å trenger hvile. Hvis jeg ikke gjør dette kommer vesla med stor sannsynlighet tidligere enn normalt. Så nå har jeg tatt til fornuft å hører på legene :) Bare kjipt å måtte si det til sjefen. Men hun sa hun forsto!

Hadde slike menssmerte-murringer hele første svangerskap. Var litt ubehagelig, men det er bare livmoren som strekker seg. Jeg ble gravid på nytt igjen et år etter fødsel, og har ikke kjent det denne gangen. Sikkert fordi jeg ble gravid så fort igjen, og at livmoren er mer elastisk?

Sikkert lurt å lytte til kroppen å ta det med ro ja. Er selv 50% sykemeldt pga bekkenløsning. Kjedelig, men vi skal jobbe store deler av livet, og er gravid kun for en kort periode.  Nyt tiden, og samle krefter til den lille kommer :)

Back
Topp