Menssmerter/murringer tidlig i svangerskapet

Bkno3184192

Flørter med forumet
Hei!

Jeg er 5+6 i dag, og har hele veien hatt mye mensmurringer/menssmerter.. føles ut som første timen av mensen. Smertene er ikke konstante, men kommer og går i løpet av dagen. Har smerter både i korsrygg og livmor. Ingen blødning så langt!
Tok hcg prøve i dag, men får vell ikke svar før i morgen..

Er det vanlig med menssmerter/murringer?
Kan det være at smertene blir ekstra vonde pga støttemedisin (progynova+cyclogest)?

Det er ikke så vondt at jeg ikke får sove, eller trenger smertestillende, men plagsomme. Det blir også bedre om jeg beveger meg - akkurat som med mensen! vil bare høre andre sine erfaringer ❤️

Det er veldig vanlig! Jeg tok det opp med legen min da jeg var bekymret for at jeg kom til å spontanabortere (det skjedde en gang tidligere og da var menssmerter det første jeg merket), og ifølge henne er det et av de vanligste symptomene på graviditet :) håper alt er bra med spiren din, masse lykke til!

Gikk også på progynova og cyclogest og hadde kraftige menssmerter frem til uke 7-8, sånn at jeg våknet om natten og vred meg i smerte. Gikk helt fint!

Ja det er veldig vanlig, og normalt, spesielt i første svangerskap. Det er livmor som utvider seg. Sånn sett «gode» smerter fordi det betyr at livmor og baby vokser. Jeg brukte mye varmeflaske som smertelindring i mine svangerskap.

Back
Topp