Menssmerter/murringer etter aktivitet

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Går inn i uke 30 i morgen.
Har slitt i mage uker med bekkenleddsmerter og er sykemeldt på grunn av at det gjør hverdagen så vond og vanskelig.
Trosset smertene litt og kom meg ut på fødselsforberedende kurs i dag som jeg har ønsket sterk å være med på siden jeg fant ut at jeg var gravid. Kurset varte noen timer noe som ble utfordrende men kom meg igjennom og måtte gå et stykke til og fra buss. Kjente det tok skikkelig på kroppen og sovnet noen timer når jeg endelig kom hjem i sengen.

Nå har jeg menssmerter/murringer og ligamentsmerter igjen i tillegg som da jeg var i arbeid.
Ikke smertefullt (annet enn ligamentsmertene)

For meg var det et veldig godt tegn på at en arbeidsdag ikke lar seg gjøre nå når det er slik.


Noen andre som sliter eller har opplevd det samme?:confused004
 
Gratulerer med 30 uker!

Jeg har et låst bekken og en fryktelig sår mage. Legen mener at jeg har betennelse i magemusklene, og dette gir seg ikke. Det virker som et «åpent sår» foran på magen, så jeg klarer ikke å gå mer enn noen hundre meter per dag...
Menssmerter har jeg hatt kun tidvis, mest når magen vokser, men jeg er ikke lenger enn 25+4.

Så ja, at vi er sykmeldte nå er nok bare bra. Vi orker kun det vi må, og vi har jo tross alt en hverdag ved siden av jobben. Jeg har en sønn på 5 år, og hverdagen rundt han krever jo litt. Hver dag, midt på dagen, sover jeg et par timer, for jeg må hente inn energi.
Jeg kommer meg ut en tur hver dag, for det er skummelt å bare bli på sofaen, synes jeg.

Jeg tror vi er mange som sliter med lav energi og vondt for å gå.
 
Jeg har litt andre typer plager, men får ofte bekreftelse på at det er helt riktig å være sykmeldt. Går også inn i uke 30.
Slapp av hjemme med gooood samvittighet.
Håper de siste mnd ikke blir for plagsomme for deg.
 
Gikk en alt for lang tur i ulendt terreng i dag. Med bekkenløsning ble det styggvondt på slutten i tillegg til at bekkenet ble stivt, magen hard og rumpa kjentes støl. Jeg er ikke 100% sykemeldt ennå, men beveger meg stadig nedover (70% sykemeldt nå):p
 
Back
Topp