"Menssmerter" i uke 14+1?

sommerseth

Betatt av forumet
Noen som fortsatt har det? Trodde liksom det skulle gi seg etter uke 12, og det er lenge siden jeg har hatt noen vonde. Jeg våkna i natt av at jeg vred meg i menssmerter, men jeg må ha sovna igjen. Følte meg helt fin i morrest, og tenkte nesten at jeg hadde drømt det. Men rundt 17 idag kom det på nytt, først kraftig så avtagende. Nå ligger jeg horisontalt på sofaen, men litt lette, men ubehagelige "menssmerter". På en måte midt over skambeinet. Jeg blir jo litt bekymret, og jordmoren sa at slike smerter forsvant som regel i uke 12, så utdypet hun ikke magesmerter noe mer(hva som er normalt/unormalt). Har aldri hørt hjertelyd, men var på ultralydi uke 9+6. Er det grunn til bekymring? Evt. når ringer jeg lege? Håper på svar!

Sent from my iPad using BV Forum

Kan det være kynnere du opplever? Har hatt det selv noen ganger og de gjør VONDT.. Våkna av det selv og klarte ikke komme meg ut av senga engang :S
Sikkert helt harmløst det du opplever :)

Tja, jeg tror egentlig bare at jeg har vært anspent i magen idag på ett vis. :) la ett varmt håndkle på magen litt, og da 'løsnet' det! Deilig!:) nå kan helga nytes:)

Høres veldig ut som kynnere synes jeg. Det med at det løsner når du slapper av.... Føles som en krampe i magen.

Høres veldig ut som kynnere synes jeg. Det med at det løsner når du slapper av.... Føles som en krampe i magen.
Okei:) ja, det er min første gang dette her, så jeg aner jo ikke hva som er normalt!:) smerter og slikt er jo så vanskelig å forklare å få forklart så:) men det gikk over, heldigvis:)

Mine kynnere er kun at magen får en krampe og blir hard - ikke vond. Så jeg vet ikke. Men ofte sier dem at kynnere og rier kan være like men at kynnerene gir seg når man slapper av etc. Så for mange er det nok smertefult det også.

.. men livmoren skal enda vokse, og de små blir store i stor fart nå - så det er nok ikke unormalt at det er det som gjør vondt heller. "Voksesmerter" ;)

Back
Topp