Mensmurringer

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Har hatt mye mensmurringer og litt nedpress siste dager. Er ikke noen sammenheng med kynnere, bare sånn generell «dagene før mensen følelse».. Er 30+5 idag. Noen som har det likt? Har ikke hatt murringer på veeeldig mange uker, så reagerte litt på det, mens nedpress har jeg hatt lenge og har sjekket livmorhals som var helt fin:)

Ja det vil nok være sånn av og på frem til fødsel. Voksesmerter, mye bevegelse, modning, øvelse på rier. Kan være så mye fremover. Jeg hadde ikke vært bekymret..

Kan oppleve falske rier og. Er akkurat som vanlige, men de påvirker ikke livmoren..

Jeg får kynner som ligner veldig på rier. Kun smerter nederst i magen og stråling ned i lårene. Men enn så lenge ingen påvirkning på livmorhalsen. Har fått målt den pga prematur fødsel før

Hadde slike rare smerter, sjekket opp sist fredag. Fikk antibiotika mot UVI for sikkerhets skyld. Kan være lurt å sjekke ut, bare i tilfelle? Forstår at UVI kan gi mange rare og diffuse symptomer og «vondter». God bedring[emoji255]

Fikk beskjed på føden igår viss jeg fikk mensmurringer MÅTTE jeg ta kontakt direkte med føden med en gang

Fikk beskjed på føden igår viss jeg fikk mensmurringer MÅTTE jeg ta kontakt direkte med føden med en gang

Jeg har fått beskjed at så lenge de ikke kommer regelmessig, som rier, men bare er der hele tiden og er helt svake så er det ikke farlig.. :) i hvilken sammenheng fikk du beskjed om dette?

Hadde slike rare smerter, sjekket opp sist fredag. Fikk antibiotika mot UVI for sikkerhets skyld. Kan være lurt å sjekke ut, bare i tilfelle? Forstår at UVI kan gi mange rare og diffuse symptomer og «vondter». God bedring[emoji255]

Takk, men tror ikke det er UVI :) har tatt veldig mange urinprøver i det siste pga. svie i underlivet, men aldri utslag på noe annet enn blod.. som visstnok er normalt når man er gravid og ikke behandles før man har utslag på bakterier :)

Går til oppfølging på føden en gang i uken hos overlege.

Han kunne fortelle at mine kynner stemmer overens med hvordan riene kjennes og hvordan barnet ligger. Da måten man kjenner kynner på er ofte slik man kjenner mensen og disse smertene blir forsterket ved rier.

Men de blir ikke sterke eller regelmessige, så da er det ikke noe å bekymre seg over.

De eneste gangene de er bekymret for at fødselen skal komme igang er når jeg har gallestein anfall. Da blir de mer regelmessige og da tar jeg smertestillende og de stopper opp. Har hatt prematur fødsel pga sterke nyrestein smerter. Fødte med nyrestein sist gang og nyrestein er mer smertefullt enn fødsel.

Så kroppene våre er nok litt forskjellig og alle har forskjellig opplevelse av smerte.

Etter år med gallesteinsanfall og nyrestein, kroppen min er dessverre bare laget slik. Så venner kroppen seg til å takle smerte på en annen måte.

Og det er derfor vi opplever kynner, smerter forskjellig. To damer kan ha like mye kynner, den ene opplever det som smertefullt og den andre opplever der som litt plagsomt. Vi er laget slik og dette er ikke skrevet for å tråkke på noen. Kroppene våre er forskjellig og smertereseptorne våre reagere forskjellig, også på smertestillende.

Last edited:
Jeg har fått beskjed at så lenge de ikke kommer regelmessig, som rier, men bare er der hele tiden og er helt svake så er det ikke farlig.. :) i hvilken sammenheng fikk du beskjed om dette?
Var inn for sjekk pga lite liv siste uka. Har hatt små stikkende "smerter" i nedre del av magen, men ikke som menssmerte, jm sa da at jeg måtte ringe om det vart mens lignende smerter, vet ikke hvorfor siden jeg ikke hadde det da..:) (har morkaka på fremsiden kanskje det har med det å gjøre?)

Var inn for sjekk pga lite liv siste uka. Har hatt små stikkende "smerter" i nedre del av magen, men ikke som menssmerte, jm sa da at jeg måtte ringe om det vart mens lignende smerter, vet ikke hvorfor siden jeg ikke hadde det da..:) (har morkaka på fremsiden kanskje det har med det å gjøre?)

Har også morkaka på fremsiden så tror ikke det har noe å si :)

Jeg får menssmerter/kramper, nesten litt som lette rier, noen ganger før jeg skal gjøre nummer 2... spesielt om jeg er litt hard i magen. Går over med en gang jeg er ferdig på do. Men mens jeg er på do kan jeg få kramper som er ganske vonde

Back
Topp