Mensmurringer og smerter :/

Mammaheks

Forelsket i forumet
Jeg vet det er vanlig å ha mensmurringer tidlig, men nå er vi straks uke 25 og jeg har hatt så masse mensmurringer i dag, samt smerter i magen og ryggen. Er dette like vanlig? Hadde ganske masse kynnere i går også.
Jeg pleier ikke engang ha smerter når jeg har mensen, men hvis jeg noen gang hadde en menskrampe føles dette ti ganger kraftigere. Skal ikke si murringene er så vonde, men smertene i korsryggen er det...
Flere?
Er dette vanlig etter flere svangerskap? Dette er nr 3

Jeg har smerter i rygg og mage! Sliter med å sove og har masse sterke kynnere! Venter Nr 2:nailbiting:

Kan ikke svare deg på om det er normalt. Jeg sliter med bekkenet og da har jeg mest vondt i korsryggen. Har hatt endel smerter i magen som skylles luftsmerter. Hadde det sist gang også. Kan det være det du har? Hjelper med miniform tablett. Har også mye kynnere. Er du bekymret så hør med legen. 3 gangs.

Sent from my PRA-LX1 using BV Forum mobile app

Jeg hadde det slik i uke 19, masse kynnere, mensmurringer og smerte i ryggen, i tillegg til spor av blod på papiret etter dobesøk. Venter nummer to. Ringte føden i panikk og fikk komme inn på sjekk, til tross for at det var så tidlig at de ikke kunne gjort noe om det var fødsel på gang. Heldigvis var alt helt fint, lukket og lang livmormunn, ingen tegn til blødninger og babyen hadde det helt supert [emoji4]

Ring og få en sjekk dersom du syns det er ubehagelig, mye bedre å få sjekket og bekreftet at alt er bra, enn å gå og bekymre seg! Og de presiserte at det var derfor de var der, da jeg litt flau over meg selv unnskyldte meg for å ringe og være så panisk når alt egentlig viste seg å være bra [emoji4]

Dersom du er bekymret tror jeg nok det beste er å kontakte føden.. Iallefall for en sjekk :) Krysser fingrene:)

Dersom du er bekymret tror jeg nok det beste er å kontakte føden.. Iallefall for en sjekk :) Krysser fingrene:)
Skjønner at du sier det, tenkte bare om jeg skulle høre om det er noe andre gravide sliter med også, slik at jeg ikke blir en skrulle som ringer føden for ingenting :shy:

Jeg ville også ringt og snakket med føden. Så kan jo de si om de vil se nærmere på deg basert på hva du beskriver. Jeg har en del smerter selv, men jeg gjenkjenner dem fra tidligere i svangerskapet. Innimellom er det mensmurringer, men de går alltid over igjen, og de kommer ikke i tak eller bølger. Jordmoren jeg går til sa at det var det jeg skulle være mest oppmerksom på.

Skjønner at du sier det, tenkte bare om jeg skulle høre om det er noe andre gravide sliter med også, slik at jeg ikke blir en skrulle som ringer føden for ingenting :shy:
Synes ikke du skal tenke på det på den måten, tenker det er bedre at du ringer og forklarer hvordan du har det så får de ta en vurdering på om de synes det er noe å undersøke nærmere:) Heller ring en gang for mye enn en gang for lite :)

Ring heller en gang for mye Jeg hadde slik i uke 32 sist og ble innlagt og fikk stoppet fødselen. Sier ikke at det trenger være noe, men kan være like greit å få det sjekket

Har mye kynnere, men ingen smerter slik du beskriver.

Var visst helt normalt så lenge det ikke er ordentlig vondt. Det er jo ikke krampetak-vondt så fikk beskjed om å se det an. Fikk ikke tilbud om å komme inn eller noe slikt heller... bare beskjed om å slappe av, egentlig. Smertene i korsryggen har flytta litt på siden, og stråler veldig ned i beinet. Litt som en halvsidig bekkenløsning :P Huff. Diffuse vondter er en del av det å være gravid sa de.

Var visst helt normalt så lenge det ikke er ordentlig vondt. Det er jo ikke krampetak-vondt så fikk beskjed om å se det an. Fikk ikke tilbud om å komme inn eller noe slikt heller... bare beskjed om å slappe av, egentlig. Smertene i korsryggen har flytta litt på siden, og stråler veldig ned i beinet. Litt som en halvsidig bekkenløsning :p Huff. Diffuse vondter er en del av det å være gravid sa de.
Godt å høre at de ikke er bekymret! Akkurat det med at vi må regne med ulike diffuse vondter er ikke så hyggelig da. Men det er litt betryggende at vi er flere som har det, og at så lenge det ikke er krampetak eller fryktelig vondt å trenger vi ikke bekymre oss :)

Back
Topp