Mensmurringer og ligamentsmerter?

smørblomst85

Forelsket i forumet
Har veldig mye av det. Og kan ikke huske jeg hadde det når jeg skulle ha de to andre barna.
Flere 3.gangs gravide som er mye plaget med det?
Livmoren står ca 1 cm over navlen hos meg. Så tror selv det er pga at det vokser godt inni der.

Er bare 2gangs, men har mye av det samme. Spurte gyn, for var ikke sånn med nr 1. Fikk beskjed at livmoren vokser veldig mye og fort og at det dermed er helt normalt, dog ubehagelig.
Skal jeg f.eks nyse må jeg spenne magen på en spesiell måte ellers ligger jeg krokete av smerter etterpå. Snur jeg meg i senga så hogger det til.

Jeg hadde et skikkelig "anfall" av ligamentsmerter i 2. svangerskapet. Hadde ikke det i første svangerskap. Jordmor sa at det er vanligere å plages med det i påfølgende svangerskap enn i første. Noe med at ting har blitt tøyd før osv.

Slike smerter er veldig vanlig og helt ufarlig. Årsaken til det har de over allerede nevnt (livmoren strekker seg). Men man blir anbefalt å kontakte lege eller jordmor dersom smerten blir veldig kraftig.

Du vil sikkert oppleve at dine smerter ikke nødvendigvis kommer på samme tidspunkt som andre som er lile langt på vei - og det er også helt vanlig:-)

Var det jeg tenkte selv også. Er ikke veldig vondt nei. Bare litt ubehagelig. Og stikker til når det er vondt i ligamentene i tillegg.
Skal på oul på mandag, så tenkte å spørre da.

Jeg har også vært plaget masse av smerter i nedre del av mage/rygg. Var hos legen og fikk beskjed om at det ikke var farlig :) det beste for meg var å ta det med ro(selv om jeg føler selv at jeg ikke gjør annet :p)

Jeg har også hatt det. Skikkelige murringer også. Men uten noe fare. Ta eventuelt en Paracet, det tok bort mine smerter :-)

Back
Topp