Mensmurringer og/eller kynnere?

Imogene

Forumet er livet
VIP
Noen som har det?
Jeg har noen kynnere for tida, er jo bare 16+5 idag (17 uker på mandag) - og igår hadde jeg nesten menslignende smerter noen timer.
Ikke noe blod eller noe

At jeg ikke kan huske 3 år tilbake hvordan jeg var sist!
Meeener dog å erindre at jeg hadde litt av og på menssmerter da og.

jeg har hatt masse kynnere og mensmurringer i alle sv.skapa mine . blir verre og verre for hvert sv.skap også .. ikke noe uvanlig

Jeg føler jeg har hatt litt kynnere, men tok dette opp med legen min, og ble blankt avist, man hadde aldri kynnere så tidelig... men vet jo om mange som har det...  Liker ikke legen min veldig når det kommer til graviditet og barn, men når det kun er meg det gjelder føler jeg han hører på meg og hjelper meg....

Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Jeg føler jeg har hatt litt kynnere, men tok dette opp med legen min, og ble blankt avist, man hadde aldri kynnere så tidelig... men vet jo om mange som har det...  Liker ikke legen min veldig når det kommer til graviditet og barn, men når det kun er meg det gjelder føler jeg han hører på meg og hjelper meg....

Neivel nei, så det har man ikke. Så merkelig at vi er flere, da... emoticon

Jeg har kjent kynnere siden uke 10 i dette svangerskapet,som er nr 3. Kommer tidligere for hvert svangerskap hos meg tydeligvis...

jeg har også hatt litt kynnere - og spes etter sex!!

Å den legen din må du du bare kvitte deg med!!!!!!! Hadde ei drittkjerring til lege før jeg også. utrooolig bale og måtte gå til legen da....

Men jeg er igrunnen mer bekymra for de mensmurringene - kynnere hadde jeg mye av sist og. Idag har jeg hatt en eneste lang kynner føles det som  Men gudskjelov ingen menssmerter!

Jeg var veldig plaget med kynnere sist svangerskap, det begynte tidlig og varte hele veien. Nå har jeg kjent det i et par uker. (Er 16 u. imorgen). Kjenner det bare svakt langt nede på magen, som om magen strammer seg og blir hard. Kjenner også at det er litt tungt å puste når det står på. Kjenner det helst når jeg sette med ned etter mye aktivitet. 

Jeg fikk smerter i magen på mandag og trodde at det var kynnere. Det var såpass vondt at jeg måtte dra hjem fra jobb. Da jeg kom på ultralyd på torsdag så fant legen en muskelknute i livmoren på 3x3,5cm. Dette var ikke noe hun kunne kjenne utenpå, men så med ultralydapparatet. Hun sa at dette ikke var spesielt stort, men at det likevel kunne gjøre skikkelig vondt og føles liknende som kynnere. Jeg hadde aldri hørt om muskelknuter i livmoren før da :P

Tone1988 skrev:
Jeg fikk smerter i magen på mandag og trodde at det var kynnere. Det var såpass vondt at jeg måtte dra hjem fra jobb. Da jeg kom på ultralyd på torsdag så fant legen en muskelknute i livmoren på 3x3,5cm. Dette var ikke noe hun kunne kjenne utenpå, men så med ultralydapparatet. Hun sa at dette ikke var spesielt stort, men at det likevel kunne gjøre skikkelig vondt og føles liknende som kynnere. Jeg hadde aldri hørt om muskelknuter i livmoren før da :P

Oi! emoticon
Gjøres det noe med etter fødselen, eller hvordan funker sånt? Hadde ikke hørt om det jeg heller.. Jeg skal på kontroll på sykehuset imorgen, så da får jeg be om en grundig sjekk med ul-apparat, tror jeg...

Jordmor fortalte meg at jeg sikkert kom til å plages av kynnere og mensmurringer etterhvert nå og at det var veldig vanlig. Jeg har nettopp begynt å kjenne det nå etter jeg runda 16 uker. Men det er bare ubehagelig, ikke vondt.

Jeg fikk beskjed om at det kunne hende at den "strakk" seg ut av seg selv etterhvert når livmoren vokser mer. Hvis ikke kunne den vokse mer, og dersom det fortsatte å være plagsomt etter fødselen kan den opereres ut. For meg hjalp det veldig å få en bekreftelse på hva det var, og at det ikke var noe galt med barnet. Masse lykke til på kontrollen i morgen!

Imogene skrev:

Tone1988 skrev:

Oi! emoticon
Gjøres det noe med etter fødselen, eller hvordan funker sånt? Hadde ikke hørt om det jeg heller.. Jeg skal på kontroll på sykehuset imorgen, så da får jeg be om en grundig sjekk med ul-apparat, tror jeg...

Back
Topp