Mensmurringer etter løft

Canidra

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerbarna 2019
Hei dere.

Var og handlet tidligere i dag, og i det jeg gikk med handleposen fra bilen og inn så fikk jeg ordentlig mensmurringer. Har ikke hatt noe særlig mensmurringer på en stund, så synes det er litt ekkelt, men er kanskje normalt?

Men jeg bare tenker. Man skal jo ikke slutte å leve bare fordi man er gravid - så det kan vel neppe være farlig å bære ett par handleposer? Og hvor "tungt" kan man egentlig bære før det gir noe risiko.

Det her følte jeg var ett veldig dumt spørsmål, men alle konstruktive svar taes imot med takk :smiley-ashamed004

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for å bære noen bæreposer. Når det gjelder tunge løft tenker jeg mer st man bør unngå å bære tunge møbler, kasser el.l. Jeg har to legevenninner og de sier alltid: Husk, til og med steinarbeidere i India og Tibet får mange barn, og de løfter stein hele dagen. De lever i ekstrem varme og ekstrem kulde, de jobber hardt og spiser dårlig. Likevel får de barn. Så jeg tenker man skal prøve å leve så normalt som mulig, og at livene vi lever i Norge stort sett er optimale for å barna i magen.

Hei dere.

Var og handlet tidligere i dag, og i det jeg gikk med handleposen fra bilen og inn så fikk jeg ordentlig mensmurringer. Har ikke hatt noe særlig mensmurringer på en stund, så synes det er litt ekkelt, men er kanskje normalt?

Men jeg bare tenker. Man skal jo ikke slutte å leve bare fordi man er gravid - så det kan vel neppe være farlig å bære ett par handleposer? Og hvor "tungt" kan man egentlig bære før det gir noe risiko.

Det her følte jeg var ett veldig dumt spørsmål, men alle konstruktive svar taes imot med takk :smiley-ashamed004
Murringer etter tunge løft er normalt har jeg fått beskjed om. Drev en del med styrkeløft før jeg ble gravid (kvalmen slo meg helt ut) og fikk beskjed av legen om at jeg kan løfte like tungt som vanlig så lenge jeg ikke opplever smerter. Ville ikke bekymret meg noe spesielt ☺️ Så også en dokumentar i England hvor en dame drev med cross fit helt frem til uken før termin, så kroppen tåler veldig mye ☺️

Jeg har ikke bært tungt, men vært på farten i hele dag, og jeg kjente også når vi kom hjem mensen murringer. Jeg tenker at det ikke er farlig og at det kommer til å være litt slik i begynnelsen :)

Jeg løfter 20 kilo opptil flere ganger om dagen og det går helt fint :)

Takk for svar folkens! Det er jo utrolig ekkelt - spesielt når jeg følte at murringene ble sterkere enn hva jeg har opplevd tidligere selv om jeg ikke bærte noe særlig tungt.

Jeg ble sykemeldt tidlig forige svangerskap pga kraftige murringer etter anstrengelser. De kom bare jeg tok ut av oppvaskmaskin sist.
De begynner å komme igjen nå også, nå har jeg ryddet sofabordet, og de er kommet.

Jeg tror at man kan opprettholde det nivået man har hatt så lenge det ikke innebærer noe ekstremt, som kontaktidrett, fallskjermhopp eller liknende. Det er kanskje ikke nå du skal sette ny pers i markløft, men man kan helt sikkert trene og leve som man pleier så lenge man lytter til kroppen.
Kanskje du trenger litt mer hvile av og til når det murrer:)

Back
Topp