Menslignende blødninger

Mettemor

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er ca. 5 uker på vei og bekymrer meg fryktelig over blødningen jeg fikk i dag. I forrige uke hadde jeg noen "lyserosa blødninger" etter samleie, og ble ikke nevneverdig bekymret for dette.

I dag begynte det plutselig å blø, akkurat som det gjør når jeg har menstruasjon. Jeg har ikke hatt vondt eller følt ubehag i forbindelse med blødningen.

Er dette normalt eller kan det være en spontanabort? Jeg vil helst finne ut av dette så fort som mulig- hva er da gangen videre? Er en UL for tidlig å ta nå?

På forhånd, takk for svar!:-)
Hilsen bekymret spire-mamma

Gå å få deg en ul. Det er det tryggeste. De vil kunne se hvor blødningene kommer fra. Jeg var på ul i uke 6 pga blødninger. Alt var fint hos meg :-)

Det er ikke unormalt å blø i svangerskapet. Jeg har blødd i begge mine, og det har startet rundt uke 5-6. Husker ikke hvor mange uker jeg blødde til og fra med eldste, men frem til uke 24 med yngste. Til tider blødde jeg som en mens.
Blødde bare jeg trente med henne, så det måtte jeg slutte med.

Slimhinner er mye skjørere under svangerskap, og det skal ikke mye til før det blør for mange.

Jeg fikk aldri ul for å sjekke, men var hos legen med eldste. Alt var fint. De fant aldri ut hvorfor jeg blødde, men så ble det ikke sjekket i alle bauger og kanter heller. Jo lengre jeg kom ut i svangerskapet kjente jeg jo liv og var ikke bekymret.

Kan være ufarlig, men kan også være en sa. Dra til legen og få målt hcg?

Takk for svar! Ble mer beroliget nå.. "Menstruasjonsblødningen" varte bare et døgn, uten noen former for smerter. Krysser fingrene for at det ikke var en SA. Ville man ikke blødd mye og lenge om det hadde vært en SA?

Skal kontakte legen og be om ultralyd. :sorry:

Jeg vet om flere som har hatt både småblødninger og vanlig menstruasjon gjennom svangerskapet uten at det har vært noe :) Uten å vite noe helt sikkert, så tenker jeg det at, hadde det vært en sa så vil jeg tro at det hadde blødd lenger og at du hadde hatt noen form for smerter. Men ville nok uansett tatt kontakt med legen og bedt om en sjekk, sånn at du får vite noe helt sikkert.

Ja ikke sant.. Man blir jo helt tullete av svarene man får fra google når man søker på "blødning" og "graviditet".. Ikke lurt :confused: Håper og tror at dette ikke var en SA, og regner med at en ultralyd kan gi meg svaret på det nå. Har enda ikke vært hos legen, men ut ifra kalkuleringer (med utgangspunkt i første dag i siste menstruasjon), skal jeg være litt over 5 uker på vei. Da skal det vel være mulig å høre hjertet på en UL..? :-)

Back
Topp