Menskramper

IVA

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Jeg har hatt en del menskramper av og på de siste dagene, men ikke så mye som jeg kunne ha før graviditet. I går kveld ble de gradvis verre, og jeg endte opp på do med en skikkelig hetetokt. Ble til slutt så vondt at jeg ble svimmel og måtte legge meg ned på gulvet. I tillegg hadde jeg vrengt av meg de fleste klærne fordi jeg svetta så sykt mye! Fikk såvidt kommet meg til soverommet til slutt, og lå der og vrei meg helt til krampa endelig slapp. Tror ikke det varte mer enn i max 15 min, men det var utrolig ubehagelig!

Siden både jeg og Store Vind er helt grønne på dette, dro vi innom legevakta. Der gjorde de ikke noe annet enn å sjekke urinen, og alt var helt fint. Fikk beskjed om at de aldri undersøker så tidlig i et svangerskap, med mindre det er blødninger. Og det har jeg heldigvis ikke hatt :) Det er bare livmoren som strekker på seg, og gjør seg klar til å etter hvert vokse. I tillegg var det noe med at morkaka graver seg ned i livmorhalshinnen (?) og det kan føre med seg ubehag.

Alt er bra heldigvis, ble bare så satt ut av hele opplevelsen!

skjønner godt at du dro på legevakta.Godt det ikke var noe alvorlig.:)

Uff da :( Jeg har også hatt menssmerter fra uke 3-5. Det har gitt seg nå, men har vært ubehagelig. Er svimmel og har mye hodepine. Er borte fra jobb pga det.

Håper alt er bra med deg :)

Jeg har også mye mensensmerter, derfor trudde jeg hele jula at jeg ikke var gravid, men at mensen skulle komme når som helst. Har fortsatt perioder med smerter og det er godt å lese at det nok er normalt :)

Jeg har hatt endel kramper i dag. Ble litt nervøs på jobb, siden jeg skulle fortelle sjefen om graviditeten i dag, mens jeg samtidig var redd for at jeg holdt på å miste! Ingen blødning dog:)

NÅr jeg mistet i sa (veldig tidlig sa/kjemisk, men likevel..) så hadde jeg ikke vondt før på dag 3 med blødninger, så prøver berolige meg med det egentlig :)

Jeg har hatt en del menskramper av og på de siste dagene, men ikke så mye som jeg kunne ha før graviditet. I går kveld ble de gradvis verre, og jeg endte opp på do med en skikkelig hetetokt. Ble til slutt så vondt at jeg ble svimmel og måtte legge meg ned på gulvet. I tillegg hadde jeg vrengt av meg de fleste klærne fordi jeg svetta så sykt mye! Fikk såvidt kommet meg til soverommet til slutt, og lå der og vrei meg helt til krampa endelig slapp. Tror ikke det varte mer enn i max 15 min, men det var utrolig ubehagelig!

Siden både jeg og Store Vind er helt grønne på dette, dro vi innom legevakta. Der gjorde de ikke noe annet enn å sjekke urinen, og alt var helt fint. Fikk beskjed om at de aldri undersøker så tidlig i et svangerskap, med mindre det er blødninger. Og det har jeg heldigvis ikke hatt :) Det er bare livmoren som strekker på seg, og gjør seg klar til å etter hvert vokse. I tillegg var det noe med at morkaka graver seg ned i livmorhalshinnen (?) og det kan føre med seg ubehag.

Alt er bra heldigvis, ble bare så satt ut av hele opplevelsen!

Høres skummelt ut.. Hadde det litt sånn i dag på jobb. Uheldigvis var det midt under en samtale med en pasient O.o Klarte å holde maska da og det varte ikke så lenge :)

Back
Topp