Menskopp

lykke_liten

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Dere som bruker menskopp. Jeg har brukt min i over ett år nå, men jeg er ikke helt venn med den. Har brukt et par forskjellige for å se om det var typen.
Problemet er at den lekker bittelitt, den åpner seg helt, har vakuumet og jeg kjenner at den sitter som den skal når jeg kjenner etter med fingeren.
Men må ha truseinnlegg fordi det lekker litt uansett. Begynner å lure på om jeg har en rar fasong nedi der :hilarious::hilarious: lekker ikke mye altså, det er bare noen dråper som kommer på papiret når jeg tørker meg og en dråpe eller to i truseinnlegget.

tips? Erfaringer?

Jeg har brukt menskopp i åresvis, og elsker det, så utrolig mye bedre enn bind og tamponger.

Jeg brukte mooncup, minste størrelsen, før jeg ble gravid. Den lakk aldri.

Så begynte jeg på cerazette, og mistet mensen helt. Da jeg skulle prøve å bli gravid på nytt, opplevde jeg at menskoppen, samme som aldri hadde lekket før, lakk bittelitt hver eneste dag..

Her står mye bra om valg av menskopp: https://putacupinit.com/quiz/

Hvilken menskopp som passer best, kommer an på mange ting, og både alder, fødsler, hvor bra trent man er der nede, hormoner (jeg opplever at livmortappen min fungerer veldig annerledes når jeg går på p-piller enn når jeg ikke gjør det), osv, kan påvirke hvilken kopp som passer best. Både med tanke på omkrets, høyde, fasthet, osv.

Jeg fikk aldri prøvd den nye jeg kjøpte meg, før jeg ble gravid. Men det er altså en jungel å velge mellom, kanskje quizen over kan gi deg en pekepinn på en du kan prøve?

Jeg har brukt menskopp i åresvis, og elsker det, så utrolig mye bedre enn bind og tamponger.

Jeg brukte mooncup, minste størrelsen, før jeg ble gravid. Den lakk aldri.

Så begynte jeg på cerazette, og mistet mensen helt. Da jeg skulle prøve å bli gravid på nytt, opplevde jeg at menskoppen, samme som aldri hadde lekket før, lakk bittelitt hver eneste dag..

Her står mye bra om valg av menskopp: https://putacupinit.com/quiz/

Hvilken menskopp som passer best, kommer an på mange ting, og både alder, fødsler, hvor bra trent man er der nede, hormoner (jeg opplever at livmortappen min fungerer veldig annerledes når jeg går på p-piller enn når jeg ikke gjør det), osv, kan påvirke hvilken kopp som passer best. Både med tanke på omkrets, høyde, fasthet, osv.

Jeg fikk aldri prøvd den nye jeg kjøpte meg, før jeg ble gravid. Men det er altså en jungel å velge mellom, kanskje quizen over kan gi deg en pekepinn på en du kan prøve?
Den testen sier at jeg skal bruke den jeg bruker :p så det hjalp ikke så veldig

Jeg har også hatt problemer med min menskopp, men må teste flere versjoner, den jeg har er veldig lik den jeg fikk på testen, men jeg må sjekke om det er den samme :)

Når du har satt den på plass, har du prøvd å "snurre" på den mens den sitter på plass?

De gangene jeg har opplevd lekkasjer har det funket bra å snurre den på plass et par runder, hvis du skjønner:joyful:

Også er det faktisk viktig å ikke ha den for langt opp! Jeg opplevde mye mer lekkasjer i starten fordi jeg liksom følte den ikke kunne presses langt nok opp på plass haha

Jeg elsker menskoppen min, fra norske CleanCup! Lene bak merket lanserte nye versjoner for en tid tilbake, i ulike størrelser og fastheter. Etter jeg byttet til en som var større og mykere enn den første versjonen av CleanCup, har jeg sjelden lekkasje nå og koppen sitter som et skudd uten ubehag. Tror det har mye med at denne koppen har skrå kant og ikke rett som de fleste andre kopper. https://cleancup.no

Når du har satt den på plass, har du prøvd å "snurre" på den mens den sitter på plass?

De gangene jeg har opplevd lekkasjer har det funket bra å snurre den på plass et par runder, hvis du skjønner:joyful:

Også er det faktisk viktig å ikke ha den for langt opp! Jeg opplevde mye mer lekkasjer i starten fordi jeg liksom følte den ikke kunne presses langt nok opp på plass haha
Snurrer på den hver gang for å være sikker, og kjenner etter med fingeren for å være sikker på at den sitter som den skal. Så syns det er litt rart.
Som sagt så lekker det ikke mye, det er bare noen dråper på hvert dobesøk, altså noen timer mellom hver gang. så jeg bruker den uansett, bare irritere :hilarious:

Dere som bruker menskopp. Jeg har brukt min i over ett år nå, men jeg er ikke helt venn med den. Har brukt et par forskjellige for å se om det var typen.
Problemet er at den lekker bittelitt, den åpner seg helt, har vakuumet og jeg kjenner at den sitter som den skal når jeg kjenner etter med fingeren.
Men må ha truseinnlegg fordi det lekker litt uansett. Begynner å lure på om jeg har en rar fasong nedi der :hilarious::hilarious: lekker ikke mye altså, det er bare noen dråper som kommer på papiret når jeg tørker meg og en dråpe eller to i truseinnlegget.

tips? Erfaringer?

Jeg prøvde den en stund da jeg trengte lit tid til å venne meg til den enn å bruke OB.
Syns selv at menskoppen lekker litt selv om man nesten ikke har blødd som jeg syns har vært minus. Prøvde da bare den minste (blå) som man får kjøpt på apoteket. Så jeg byttet over til OB igjen.

Men den var genial i de siste dagene av perioden da jeg ikke blødde like mye som i starten av perioden
Dette var litt kjipt syns jeg da jeg egentlig var fornøyd med menskoppen utenom at den absolutt lekte.

Back
Topp