Menskopp

Bukett

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei. Da ser det ut til at jeg har så flaks at tr kommer nå når jeg skal på 1ukes badeferie. :hungover: Jeg har jo lyst å bade osv men det er jo mye styr med tampong.. er det lettere hvis man har en menskopp?? Trenger kanskje ikke skifte etter hvert bad? Jeg har aldri prøvd menskopp.

Takk for svar.

Jeg har brukt kopp i ca 1 år og er så lei meg for at jeg ikke startet med dette før! Fikk tr en helg jeg skulle på spaweekend, så den fikk kjørt seg i første runde. Etter min erfaring mye bedre enn tanpong til bading - du trenger ikke skifte etter hvert bad. Når jeg bruker den til "vanlig " tømmer jeg den om morgenen, etter jobb og før jeg legger meg. Har også mye mindre mensverk etter at jeg startet med kopp. Har gått fra ett brett ibux hver mens til noen ganger og ta en eller to. Jeg har Organicup og den minste str.

Jeg har brukt kopp i ca 1 år og er så lei meg for at jeg ikke startet med dette før! Fikk tr en helg jeg skulle på spaweekend, så den fikk kjørt seg i første runde. Etter min erfaring mye bedre enn tanpong til bading - du trenger ikke skifte etter hvert bad. Når jeg bruker den til "vanlig " tømmer jeg den om morgenen, etter jobb og før jeg legger meg. Har også mye mindre mensverk etter at jeg startet med kopp. Har gått fra ett brett ibux hver mens til noen ganger og ta en eller to. Jeg har Organicup og den minste str.

Å så fint å høre!:-) da skal jeg kjøpe det i morgen. Hvor kan jeg kjøpe det?:-)

Jeg kjøpte min på nett. Men sett at noen helsekostbutikker selger - Helios og Kinsarvik og vet at de selger ett sted på Tøyen, men spørs litt hvor du bor?

Jeg kjøpte min på nett. Men sett at noen helsekostbutikker selger - Helios og Kinsarvik og vet at de selger ett sted på Tøyen, men spørs litt hvor du bor?

Jeg bor i Tønsberg. Drar på tirsdag så rekker ikke bestille på nett.. får håpe de har det på apotek eller en helsekostbutikk i område da:)

Om det er noen litt "alternative" butikker i Tønsberg, prøv der - det er en butikk som sleger grønsaker, bakverk og økokaffe som har den på Tøyen, eller prøv Helios i Tønsberg :)

Takk:)

Jeg prøvde det første gang denne syklusen, men tror rett og slett jeg har kjøpt for liten, men kommer garantert til å kjøpe ny og riktig str for det virka helt fantastisk :D

Men om du tenker å bruke det for første gang nå ville jeg satsa på tampong på bading da det er litt tilvenning med det og man kan lekke litt :)
Men uansett en genial oppfinnelse :D

Jeg brukte de minste tampongene, men har ikke født og er over 30. Ville gått for den større størrelsen om du pleier å bruke store tamponger. Jeg "fikk det til" med en gang, så er bare og teste bading, men ta med tamponger om du føler at du ikke får det til :)

Jeg elsker menskopp :D har brukt det i ca 5-6 sykluser nå. Deilig å ikke måtte tenke på å skifte tampong hele tiden. Fikk det til med en gang, leste meg litt opp på nett angående hvordan man skal bruke den.

Selv om jeg bruker menskopp har jeg alltid med meg en tampong i veska,hvis jeg skulle få TR på jobb f.eks. Da gidder jeg ikke å styre med koppen på jobbdoen liksom:wacky:

Jeg elsker menskopp :D har brukt det i ca 5-6 sykluser nå. Deilig å ikke måtte tenke på å skifte tampong hele tiden. Fikk det til med en gang, leste meg litt opp på nett angående hvordan man skal bruke den.

Selv om jeg bruker menskopp har jeg alltid med meg en tampong i veska,hvis jeg skulle få TR på jobb f.eks. Da gidder jeg ikke å styre med koppen på jobbdoen liksom:wacky:

Så bra! Nei ser den... jeg skal bruke den på strand og lurer på hvordan det skal gå med den koppen på offentlig do! :hilarious::hilarious: Dævver litt av det! Men finner nok ut av noe :-)

Men hvorfor må du skifte tampong etter hvert bad? Det kommer jo ikke vann til helt oppi der liksom. Jeg har alltid brukt tampong på strand og basseng, aldri vært noe problem. Bytter ca hver 3-4 time, å da må man jo gjerne på do å tisse likevel :)

Jeg lekker både vann og blod hvis jeg bruker tampong, men ikke med kopp.
Anbefaler at du tar med våtservietter til toalettet når du skal tømme koppen, hvis ikke vasken er inne på samme rom som avlukket.
Jeg prøvde bare en syklus, og fikk ikke heelt dreisen på det, så det kunne bli litt søl når den skulle tømmes.
Men i havet synes det heldigvis ikke om det skulle bli bittelitt lekkasje.
Lykke til med koppen [emoji8][emoji255][emoji4][emoji254]

Tror de skal ha menskopp på apotek1 og vitus apotek...

Vurderer faktisk selv å teste menskopp. Er ikke så fan av tamponger [emoji849]

Om jeg er på offentlig toalett der vasken er felles og jeg må tømme (og det skjer ikke ofte) så kan man bare tørke av den med papir og sette den inn igjen. Aldri opplevd lekkasjer, misjonerer til alle jeg kjenner i fruktbar alder for er så fornøyd! [emoji4]Vurderte til og med å gi kopper i julegave til alle veninnene mine, men tok meg i det [emoji28]

Jeg er kjempefan av menskopp :) Bedre for helsen, økonomien, og miljøet.

Jeg har brukt min i tre år nå. De første 2,5 årene opplevde jeg aldri en eneste lekkasje. Men etter jeg sluttet på p-pillen og ble prøver, oppfører livmortappen seg annerledes, så nå lekker det daglig når jeg har mensen :s Jeg fikk tips om å prøve et annet merke som ikke hadde så høye kanter. Jeg har ikke skaffet meg en sånn ennå, siden jeg jo lever i håpet om at jeg snart ikke kommer til å trenge den på en stund :p

Når jeg må skifte et sted hvor det ikke er vask inne i avlukket, tar jeg med meg vått papir og bare tørker av den. Det går helt fint :)

[emoji1305]kjøpte min for noen mnd siden i påvente av mens etter fødsel i mai 16. Fikk mens idag! Syns det var lett å få den inn, men hadde lest litt på forhånd. Håper jeg har satt den riktig [emoji23] virker genialt!!

Om jeg er på offentlig toalett der vasken er felles og jeg må tømme (og det skjer ikke ofte) så kan man bare tørke av den med papir og sette den inn igjen. Aldri opplevd lekkasjer, misjonerer til alle jeg kjenner i fruktbar alder for er så fornøyd! [emoji4]Vurderte til og med å gi kopper i julegave til alle veninnene mine, men tok meg i det [emoji28]
Da hadde jeg dødd litt når jeg hadde åpnet pakken tror jeg :laughing025
Vurderer å kjøpe kopp selv, men ser an hvor lang tid denne prøvingen tar først.

Back
Topp