Menskopp

Ladida

Glad i forumet
Jeg lurer på om noen har erfaringer med menskopp? Vurderer å prøve. Ser mange sverger til disse. Det blir vel også billigere og mer miljøvennlig i lengden enn tamponger og bind. Holder 1 eller må man kjøpe flere? Hvordan er det å få de ut igjen? Er de vanskelig å sette langt nok inn?

Jeg er en av de som sverger til de. Det holder med en :) Bare husk å koke den før du bruker den ved ny mens :) Jeg har diva cup str 2 og synes den var litt rar å ha i i starten men nå (fire år senere) merker jeg ikke noe til den. Den suger seg på en måte på riktig plass. Synes fortsatt det kan være litt kronglette å få ut men det gjelder å få ut vakumet og så vri den ut. Egentlig veldig enkelt når man er vant til det.

Jeg er en av de som sverger til de. Det holder med en :) Bare husk å koke den før du bruker den ved ny mens :) Jeg har diva cup str 2 og synes den var litt rar å ha i i starten men nå (fire år senere) merker jeg ikke noe til den. Den suger seg på en måte på riktig plass. Synes fortsatt det kan være litt kronglette å få ut men det gjelder å få ut vakumet og så vri den ut. Egentlig veldig enkelt når man er vant til det.

Greit å vite :-) hvor kjøpte du din? Hvor lenge holder de før de må byttes ut (om de må det)?

Greit å vite :-) hvor kjøpte du din? Hvor lenge holder de før de må byttes ut (om de må det)?
Jeg kjøpte den på nettet :) Tenker å bytte ut min nå. Den har vært i bruk i tre år siden det ene året gikk jeg gravid og hadde en laaang renselse på 6 uker hvor den ikke kunne brukes.

Er det ikke en jungel av størrelser både ift lengde og bredde osv..? Vurderte å kjøpe, men etter å ha sett en video på nettet så jeg for meg at det kunne bli endel bomkjøp før man finner den rette :facepalm:

Er det ikke en jungel av størrelser både ift lengde og bredde osv..? Vurderte å kjøpe, men etter å ha sett en video på nettet så jeg for meg at det kunne bli endel bomkjøp før man finner den rette :facepalm:
Jeg har kun prøvd diva cup of den var perfekt. Str 1 om du ikke har født og er under 30 og str 2 om du har født (naturlig eller keisersnitt) eller er over 30 :)

Jeg har en divacup str 2 siden jeg har født.

Rakk bruke den en gang, ble gravid, ryddet den så godt bort ar da jeg mistet fant jeg den ikke, ble derved tøybind i den lange prøvetiden. Fant den igjen da jeg var gravid igjen og nå venter den på at mensen skal komme igjen. Hatt lenge. Brukt lite.

Men satser på å holde meg med slikt, kombinert evt med tøybind, til jeg er ferdig med slikt. Men da må jeg vel bytte den en gang eller to ja

Har mooncup den lille str. Trenger ikke flere enn en, vasker den selvfølgelig umiddelbart. Litt trening å sette den riktig, men helt greit.

Back
Topp