Menskopp

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Jeg skal til syden til helga og får selvfølgelig mensen der nede. I dag begynte jeg å spotte, 8 dager før mensen. Hvordan er det å bruke menskopp da? Funker det liksom? Det er jo ikke noe særlig å gå med tampong siden det blir mye bading og jeg ikke gidder å bytte etter hvert bad. Pleier å begynne å spotte 4 dager før mensen, men denne gangen begynte jeg selvfølgelig enda før:mad:

Jeg skal til syden til helga og får selvfølgelig mensen der nede. I dag begynte jeg å spotte, 8 dager før mensen. Hvordan er det å bruke menskopp da? Funker det liksom? Det er jo ikke noe særlig å gå med tampong siden det blir mye bading og jeg ikke gidder å bytte etter hvert bad. Pleier å begynne å spotte 4 dager før mensen, men denne gangen begynte jeg selvfølgelig enda før:mad:
Bare å bruke, den samler det jo bare opp. Tror kanskje ikke jeg ville brukt det om natten da, spørs om det kan bli litt vel tørt der nede hvis det ikke får komme noe smørning ut.

I teorien er d bare å bruke, for den tørker ikke ut. Men jeg merker fort om jeg bruker den siste dag av mensen/når mens akkurat er slutt at d føles litt tørt og ekkelt likevel. Prøv deg frem! :)

Bare å bruke, den samler det jo bare opp. Tror kanskje ikke jeg ville brukt det om natten da, spørs om det kan bli litt vel tørt der nede hvis det ikke får komme noe smørning ut.
Ingen problem å bruke om natten. Den kan være i opptil 12t.
Blir ikke tørt, aldri hatt det problemet her iallefall

Da har kjøpt en sånn kopp :) Synes det er litt rart at den skal sitte ganske langt ned. Må jo kjenne den hele tiden da:eek:

Da har kjøpt en sånn kopp :) Synes det er litt rart at den skal sitte ganske langt ned. Må jo kjenne den hele tiden da:eek:
Om den sitter rett kjenner du ingenting! Men husk å klipp den tippen som stikker ned i riktig lengde, om den blir for lang gnager d og er skikkelig ekkelt... Men den kan tilpasses etterhvert også da, im du ikke klipper nok til å begynne med! D er vanesak å bruke, men nå vil jeg aldri være foruten! :)

Testet for første gang i går. Fikk den nok ikke skikkelig på plass hvor langt inn skal den for eksempel? Jeg fikk den bare slik at bunnen var rett i åpningen ca og tippen stakk ut. Så jeg kjente den ganske godt. Turte ikke bruke den på jobb i dag, for ville ikke bli distrahert av å kjenne den hele dagen. Var ikke helt bare lett :-P hehe

Prøvde for første gang i går, men hadde nok ikke fått det helt til. Det kom visst ut litt:rolleyes: Synes den er vanskelig å få inn og føler meg absolutt ikke trygg.

Den skal lengre inn enn dere tror, d er i allefall min erfaring! ;) jeg brukte den lenge sammen med truseinnlegg, for den sto ofte litt skeivt å sånn, og da kan d bli litt lekkasjer...
Men d er en teknikk å lære seg, som med så mye annet, så d er bare å prøve igjen! Og får dere den på plass så den sitter godt, men fortsatt kjennes i åpningen, så klipp tippen mer! :)

Ja, den skal langt inn! Brett den godt sammen og før den så langt inn du klarer, typ, og pass på at den åpner seg helt - hvis ikke får du lekkasje.
Jeg måtte klippe tuppen nesten helt ned på min for å ikke kjenne den.

Og truseinnlegg kan være greit de første par dagene, spesielt om du ikke rekker å sette den inn før du har begynt å blø ordentlig. Er hvertfall min erfaring.
Jeg har pleid å bruke bind hvertfall første dagen når jeg har hatt vondt, for da har det liksom blitt enda mer ømt av å ha koppen inne, også har jeg satt den inn fra ca. dag 2.

Back
Topp