Menskopp/mensbeger

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Neij kunne aldrig tenkt meg å bruke en slik, har lite tro på at den funker...

Hvordan da? at den ikke funker?
Den sitter oppi skjeden og samler opp blodet.

Det sies at tampongene er lofrie osv, men de loer faktisk. :S

Da skal jeg være den første som kommer med et litt annet svar enn dere andre :p

Jeg har brukt en sånn i 3 år nå ca, og jeg eeelsker den! Kommer aldri til å gå tilbake til bind og tamponger...
Var veldig skeptisk før jeg kjøpte, men er så sinnsykt glad jeg gjorde det. Bind det takler jeg ikke, den hærslige følelsen av at du kjenner at det renner ut av deg.. Og tamponger fører lett med seg sopp og dritt, pluss at de siste dagene når jeg blør lite blir de så tørre..
Har klipt av den "stilken".

:)

Ja tamponger blir tørre på slutten av mensen. Og så tørker de ut skjeden.. Da blir det grusomt å dra de ut. Synes jeg da.

Jeg har ikke klipt av hele min stilk, men litt av den.

HAHA, Sorry jeg ler, menne. Hvilken side er det som skal oppi hufsa, å hvordan vet vi at den er tett???

Dette var rare greier :p
Nå ha jeg mens io kunn 2 dager da, så tampong er ikke så ille da for meg.

Som skrevet over her, så skal stilken ned. den skal stikke "ut".
Eller du kan klippe av den stilken, for stikker den for langt ut gnager den.

Koppen sitter fast ved hjelp av vakum og samler opp blod.

At den kan dette ut. Eller at det renner over..:/ å jør det ikke vont med en sånn oppi der ?

Det skal godt gjøres at den renner over. Selv om man har kraftige blødninger er mengden mindre enn man tror.
Har ikke prøvd selv,men de er laget av myk silikon,så man skal ikke merke noe til den.

Jeg tror ikke jeg vil prøve, men vet at det er miljøvennlig :)

At den kan dette ut. Eller at det renner over..:/ å jør det ikke vont med en sånn oppi der ?

Nei du kjenner den ikke når den sitter riktig.
Du kjenner om den sklir ut, da må du bare få satt den på plass igjen. Den detter ikke ut sånn vips.. den kan skli sakte utover.
den skal sitte på plass ved hjelp av vakum.
Det renner ikke over. Den skal romme nok til over en hel mens.
Det kommer ikke SÅ mye blod iløpet av 12t. men går du med den i flere dager uten å tømme den, kan det nok renne over, om man har mye blødninger når man har mensen.

Jeg tror ikke jeg vil prøve, men vet at det er miljøvennlig :)

Ja, den er miljøvennlig.
Dessuten så sparer du den fort inn :D
Mener jeg regnet på det og iløpet av 10mnd hadde jeg spart inn en sånn en kontra å kjøpe bind/tamponger.

Ja, synes bare det høres ekkelt ut å ha den oppi der, haha. Jeg får skitvondt (sånn at jeg nesten hyler av smerte) av tamponger.. vet ikke hvorfor :o

Ja, synes bare det høres ekkelt ut å ha den oppi der, haha. Jeg får skitvondt (sånn at jeg nesten hyler av smerte) av tamponger.. vet ikke hvorfor :o

Kanskje du ikke tåler det rett og slett? Det er ikke akkurat noe innholdsfortegnelse over hva slags stoffer som er i tampongene..

Kanskje du ikke tåler det rett og slett? Det er ikke akkurat noe innholdsfortegnelse over hva slags stoffer som er i tampongene..
Nei, kanskje de har noe rare greier i det som jeg ikke tåler. Jeg er jo allergisk mot alt annet, så ;)

Bør gi det et forsøk før jeg uttaler meg, men...nei....tror ikke det er noe for meg. Lenge leve tamponger!

Back
Topp