Mensenspørsmål jeg dessverre må stille

Hemmeligmamma

Glad i forumet
Når du har mensen og har dusjet, hvordan/med hva tørker du deg nedentil?

Selv popper jeg inn en tampong og da er det fritt frem for å bruke håndkle, men nå oppdrar jeg en tenåring og hun kommer ikke i gang med tampong med det første. Jeg ønsker rett og slett tips og triks :)

Jeg pleier i utganspunktet ikke å tørke med nedentil med håndkle etter dusj, blir så lett sår. Jeg tørker bare lårene. Men noen ganger trenger jeg det, og da bruker jeg en tørr vaskeklut, som jeg deretter kaster i skittentøyskurven

Bruker også bare håndkleet. Vasker det jo etterpå, så det er ikke noe stress.

Dere syns kanskje jeg er rar som spør, men dette er noe jeg aldri har pratet med noen om, og jeg har lyst til å være opplyst før jeg bringer det videre til datteren

Bruker håndkle og vasker det etterpå :)

Når du har mensen og har dusjet, hvordan/med hva tørker du deg nedentil?

Selv popper jeg inn en tampong og da er det fritt frem for å bruke håndkle, men nå oppdrar jeg en tenåring og hun kommer ikke i gang med tampong med det første. Jeg ønsker rett og slett tips og triks :)

Bruk en egen klut til underlivet, som kan kastes rett i maskinen, eller en våtserviett. Det gjør jeg uansett når jeg har mensen.
Ellers bruker jeg hårføneren. :)

Hvis hun ønsker å bruke tampong, vil jeg anbefale å begynne med Tampax, da det er mye mer hygienisk, og mye lettere å føre inn, særlig for en "nybegynner." :)

Jeg pleier i utganspunktet ikke å tørke med nedentil med håndkle etter dusj, blir så lett sår. Jeg tørker bare lårene. Men noen ganger trenger jeg det, og da bruker jeg en tørr vaskeklut, som jeg deretter kaster i skittentøyskurven
Anbefaler å bruke hårføneren. Da slipper du å gå fuktig (noe som ikke er bra), og du slipper å bli sår. :)

Bruker bare håndduken og velger alltid den mørkeste under mensen. Underlivet er det siste som skylles før jeg forlater dusjen, og da rekker jeg å tørke meg før det "renner" mer.

Dere syns kanskje jeg er rar som spør, men dette er noe jeg aldri har pratet med noen om, og jeg har lyst til å være opplyst før jeg bringer det videre til datteren
Du er ikke rar nei, du viser at du bryr deg om din datter :)
Høres veldig lurt ut med mørke vaskekluter, eller bare bruke handkle med en gang og bare vaske det etterpå :)

Back
Topp