Mensensmerter

Janneckee

Glad i forumet
Juligull2021
Augustbarna2024
Hei !
Dere som har mensensmerter/murringer, hvor sterke vil dere si at de er ? Og har dere ca like sterke smerter som når dere bruker å ha mensen ?

Ved barn nr 1 hadde jeg verre smerter ofte enn ved mens.. Alt gikk fint, men var bekymret, litt mindre smerter med nr 2 og 3!

Håper noen har gode svar til deg, jeg har bare kjent små murringer selv og kan ikke helt sammenligne det med menssmerter da jeg føler disse smertene er mye mildere! Men har lest at flere opplever veldig sterke «menssmerter» i ulike tråder her inne!

Første svangerskap hadde jeg menssmerter gjennom hele svangerskapet, varierende grad, tidvis ganske sterke. Alt gikk fint! Denne gangen har det bare vært milde menssmerter av og til.

I første svangerskap hadde jeg voldsomme mensensmerter i flere uker, og fikk både blodprøver og UL pga det. De trodde kanskje det var exu. Men neida :happy: babyen kom frisk og fin ut til slutt der også.. de sa at for noen kan ligamentsmerter være ille, og da særlig for oss som har bakovervendt livmor. Jeg visste ikke jeg hadde det før de sa det til meg i første graviditet. Har du det kanskje? I andre og tredje graviditet var det MYE mindre vondt, og helt levelige strekk og murringer. :joyful:

I første svangerskap hadde jeg voldsomme mensensmerter i flere uker, og fikk både blodprøver og UL pga det. De trodde kanskje det var exu. Men neida :happy: babyen kom frisk og fin ut til slutt der også.. de sa at for noen kan ligamentsmerter være ille, og da særlig for oss som har bakovervendt livmor. Jeg visste ikke jeg hadde det før de sa det til meg i første graviditet. Har du det kanskje? I andre og tredje graviditet var det MYE mindre vondt, og helt levelige strekk og murringer. :joyful:
Oi, det har jeg ikke hørt før. Hadde også tidvis veldig store smerter, særlig i starten med førstemann, og fikk høre på tul med andremann at jeg har bakovervendt livmor.

Takk for svar ☺️ Har vært på ul og sett den lille, er så mange som snakker om murringer, men mine er skikkelig sterke til tider .. Men de kommer og går, så regner med det skal være slik

Oi, det har jeg ikke hørt før. Hadde også tidvis veldig store smerter, særlig i starten med førstemann, og fikk høre på tul med andremann at jeg har bakovervendt livmor.

Har fått høre det av flere leger/gynekologer, så det må jo nesten være noe i det :happy: de sa at noen har mye vondt pga det, andre ikke. Men det er visst ofte mest vondt i første svangerskap, og det gir jo mening! :)

Back
Topp