Mensensmerter

Baby 2017

Flørter med forumet
Jeg er 33+5 i dag og har hvert veldig plaget med menssmerter i hele dag. Var på butikken i stad og måtte gå litt krokete. Har hvert plaget med kynnere den siste tiden og fikk beskjed av jordmor i går om å ta det litt mere med ro. Ikke lett når man har maur i rompa. Dette er mitt første barn så lurer jo veldig på hva som skjer med kroppen min. Har time til ultralyd på tirsdag og tenker at jeg får snakket litt mer med jordmor ang disse plagene. Prøver jo å lese meg fram på goggle om dette er normale plager....vil jo ikke være hysterisk 1 gangs fødene:facepalm:

Sniker fra mars her :)
Menssmerter er veldig vanlig nå mot slutten, er et tegn på at kroppen forbereder seg på fødsel, MEN det vil ikke si at fødselen starter snart ;)
Har selv hatt menssmerter/murringer siden uke 32-33, og var da jeg spurte jordmor om dette, har det fortsatt og er nå 38+5.

Jeg hadde det i 2 uker med forrige sønn, jordmor kalte det plagerier,modningsrier. Da jeg skulle føde ,kom jeg inn med 8 cm åpning. Lett fødsel alt i alt.. greit med modningsrier. Bare husk å tell minutt mellom smerter. Går de i tak?

Jeg hadde det i 2 uker med forrige sønn, jordmor kalte det plagerier,modningsrier. Da jeg skulle føde ,kom jeg inn med 8 cm åpning. Lett fødsel alt i alt.. greit med modningsrier. Bare husk å tell minutt mellom smerter. Går de i tak?
Det har heldigvis gitt seg. Hjalp veldig å legge seg ned på sofaen. Må nok lytte litt mere til kroppen framover. Har hvert i super fin form helt fram til nå. Er først denne uka her at jeg har merket graviditeten på kroppen. :happy:

Så lenge de ikke er regelmessige, er det ingen fødsel i sikte! Jeg fikk beskjed om å ringe inn om de kom regelmessig og varte en stund. Ellers er det normalt. Livmora som øver seg :)

Som dei andre skriv så er det viktig å passe på om dei blir regelmessige :) Har fått beskjed sjølv om å prøve å ta paracet og å legge meg nedpå, og avtar det ikkje då skal eg ringe inn regelmessige eller ei (så sant dei er kraftige). Som oftast er det ingen ting, men er du usikker så ta ein telefon til føden og forklar situasjonen, dei er veldig flinke å roe deg ned og tolke situasjonen over telefon òg og seier dei då at dei vil ha deg inn så tar du det til deg :)

Back
Topp