Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dette hadde jeg for en stund siden, ble sendt til sykehuset der de registrerte premature rier. Men siden livmorhalsen ikke hadde modnes enda var det inge fare for tidlig fødsel, MEN må ta det med ro. Sov mye og når det blir på det verste ta en Paracet og en god varm dusj. Fra å ha "rier" hver 10 min til bare noen få vonde kynnere idag så er det god forbedring i det. Men jeg anbefaler å ringe føden å gi beskjed om dette, eventuelt få komme inn på sjekk. Jeg følte meg godt i varetatt og var veldig glad for jeg tok turen til føden. Masse lykke til!Flere som har fått mensensmerter som går bak i korsryggen? Magen ble helt hard og jeg måtte puste meg gjennom for smertene ble sterkere og sterkere før de slapp taket. :s
Synes det kunne høres litt ut som rier jeg da. Jeg får ofte kynnere, men da bare strammer magen seg uten at det er vondt.
Har du det fortsatt?
Har hatt litt menssmerter de siste dagene, men ikke så ille vondt. Mye kynnere da, de er som regel ikke vonde, bare tidvis rimelig ubehagelige.
Jeg har hatt noe lignende de to siste dagene. Men det kan i mitt tillfelle komme av at jeg gjør mer en kroppen syns er greit. Er akkurat ferdig med å rundvaske leiligheten nå, kjente det godt når jeg vasket gulvet for å si det sånn! Får håpe det går over av å ligge på sofaen, eller så må jeg ringe til føde å spørre selv...
Håper du slipper mer vondt i dag![]()
Dette hadde jeg for en stund siden, ble sendt til sykehuset der de registrerte premature rier. Men siden livmorhalsen ikke hadde modnes enda var det inge fare for tidlig fødsel, MEN må ta det med ro. Sov mye og når det blir på det verste ta en Paracet og en god varm dusj. Fra å ha "rier" hver 10 min til bare noen få vonde kynnere idag så er det god forbedring i det. Men jeg anbefaler å ringe føden å gi beskjed om dette, eventuelt få komme inn på sjekk. Jeg følte meg godt i varetatt og var veldig glad for jeg tok turen til føden. Masse lykke til!
Såpass! Nei, det har gitt seg. Var den ene som strekte seg over noen min tror jeg, så var det ferdigDa er det ikke noe å stresse med eller?
Når jeg fødte sist gang var riene mine sånn! De gikk fra magen og bak til ryggen!
Jeg mener vis du må puste deg gjennom dem pga smerten så er det nåkk ikke bare normale kynnere. Hørr med legen/føden elns vis det fortsetter![]()
Jeg tror kanskje jeg bare hadde ringt føde bare for å høre, tror ikke de sjekker så mye, men de kan gi deg evt råd om du bør ta det litt rolig eller slik?Har bare hatt to stykker idag med mange timers mellomrom, tror du det er noe å bekymre seg for? Første var vel i ni tiden og andre i ett tiden, tror de varte ca like lenge. Har ikke hatt noe siden den ene i ett tiden iallfall![]()
Mange som får kynnere ila svangerskapet, helt normalt og ikke noe å være bekymret for - sålenge du ikke blør, vannet går eller at smertene blir uutholdelige. Da MÅ du ringe føden asap.Oi! Kan tenke meg at det var ubehagelig og skummeltHadde bare en før jeg stod opp idag, men nå hadde jeg faktisk en til. Tok tiden og den varte i nesten 3 1/2 min. Kjenner at babyen beveger seg når det står på..
Kjenner jeg er kvalm også nå. Vil ikke være en hypokonder heller, hvis du skjønner..![]()
Mange som får kynnere ila svangerskapet, helt normalt og ikke noe å være bekymret for - sålenge du ikke blør, vannet går eller at smertene blir uutholdelige. Da MÅ du ringe føden asap.
Vet ikke om du er i full jobb? Men jeg er nå sykemeldt, og kommer nok til å gjøre det fram til permisjon. Kroppen trenger hvile, og det må den få
Hvordan går det med deg nå?
Godt å se at det går bedre!Har kynnere om natten som ofte er vonde, er ikke noe godtHåper det roer seg hos deg
![]()
Det kom før jeg hadde stått opp og gjorde ikke noe spesielt anstrengende igår heller.. Har du ringt eller har det gitt seg?jeg har heldigvis ikke hatt noe mer idag
![]()
Godt å se at det går bedre!
Har gitt seg her, sov i hele natt og våknet ikke før halv elleve i dag! Husker ikke sist det skjeddeogså hadde jeg en times Powernap på sofaen nå! Var nok bare kroppen som ikke syns det var noe særlig med all den vaskinga i går.
Kjenner forresten at lillemann har lagt seg godt ned i bekkenet nå, kanskje det har en sammenheng?
Jeg fikk beskjed av Jordmor forrige svangerskap at kynnerne ikke skal være vonde. Dette svangerskapet har jeg vært inne for sjekk en gang pga mens smerter/vondt som må pustes gjennom og har det samme nå i dag og i går kveld. Legen min sa det er vanlig med murringer så jeg har ikke tatt kontakt med føden nå, men de har vært så vonde at jeg har måtte pustet meg gjennom de. Kroppen kan gi signaler på den måten som du forklarer når den er sliten og du må roe ned så det er godt mulig derfor ogsåMen heller en tlf for mye til føden visst du er usikker
![]()