Mensen

#funneroen

Blir kjent med forumet
Har mars damene begynt å få mensen tilbake? Og når og hvordan var første mens? Både fysisk og psykisk..
 
Fikk den tilbake i Juni, nøyaktig en uke etter jeg sluttet å amme:banghead: Den var vel litt kraftigere enn før graviditeten, men jeg blødde veldig lite før jeg ble gravid så kan vel kalle den som en normal mens. Hadde ingen særlige plager hverken fysisk eller psykisk som jeg kan huske.
 
eg tror eg har hatt den no. hormonell som f... og så sur og irritabel som aldri før. :nailbiting: men har så vidt blødd i 2 dager.. mer lignende spotting. :confused013
 
eg tror eg har hatt den no. hormonell som f... og så sur og irritabel som aldri før. :nailbiting: men har så vidt blødd i 2 dager.. mer lignende spotting. :confused013

Man kan gjerne ha mensen uten eggløsning, særlig om man fortsatt ammer, da det forstyrrer østrogenbalansen i kroppen. Da blir selve blødningen gjerne annerledes i mengde osv, men hormonell som ved mens kan man fortsatt være da :) så kan godt være det!
Her er det ikke vært en dråpe blod, og sist måtte jeg slutte å amme på natta før noe dukka opp, så får se om der stemmer denne gangen også. Ammer med ca 60-90 minutters intervall på natt så det er NOK nattamming for å si det sånn
 
Man kan gjerne ha mensen uten eggløsning, særlig om man fortsatt ammer, da det forstyrrer østrogenbalansen i kroppen. Da blir selve blødningen gjerne annerledes i mengde osv, men hormonell som ved mens kan man fortsatt være da :) så kan godt være det!
Her er det ikke vært en dråpe blod, og sist måtte jeg slutte å amme på natta før noe dukka opp, så får se om der stemmer denne gangen også. Ammer med ca 60-90 minutters intervall på natt så det er NOK nattamming for å si det sånn
eg har ca samme natt ammings intervall som deg.. o_O hver gang eg har fått til å trappe ned så skjer det noe nytt i utviklingen, natteskrekk eller sjuk, og då e det på ann igjen.
 
eg har ca samme natt ammings intervall som deg.. o_O hver gang eg har fått til å trappe ned så skjer det noe nytt i utviklingen, natteskrekk eller sjuk, og då e det på ann igjen.

Ja, samme her - er HELT umulig å trappe ned på nattammingen :wacky: pluss at hun skriker som en stukken gris og vekker hele huset om jeg prøver noe annet enn pupp. Tenker jeg holder på til våren en gang, da burde det være mindre sykdom rundt om også får mann og storebror reise vekk noen netter hvis det blir mye skrik. Men har jo alltids en liten drøm om at hun snart regulerer seg selv ned til litt færre amminger :joyful::hilarious:
Er jo mange som får mensen mens de fullammer varer par mnd etter fødsel også så alt er mulig.
 
Fikk den igjen i juli, da fullammet jeg fortsatt. Den var ganske svak de to første gangene og med mindre smerter enn vanlig. Litt lengre sykluser grunnet amming, men gikk seg til fort og nå ligger det en ny spire i magen alt:hilarious:
 
Husker ikke helt når jeg fikk den tilbake denne gangen, men tror det var etter rundt 4 mnd. Sist tok det over et år. Den gangen fullammet jeg. nå fullpumpet jeg da jeg fikk den tilbake, det var tydeligvis ikke nok å pumpe 3-4 ganger i døgnet selv om jeg pumpet ut mye melk (over 1 L).
 
Fikk den tilbake 9 uker etter fødsel! Fullammet til 6 mnd og ammer fortsatt ved soden av mat. Den var litt mer og varte litt lenger enn vanlig.. Er fortsatt veldig ustabil med mengde og hvor lenge.. Er liksom ikke sånn som jeg tenkte mens men skulle være nå eller som jeg er vant til! Men om det er spiralen, covid vaksinen, at det var fødsel nr. 2 eller en sammensetning, det aner jeg ikkeo_O
 
Ingen mens enda. Erfaringsmessig får jeg den ikke før nattamming er kutta.
 
Ingen mens her heller, 9.5 mnd siden fødsel. Ammer en-tre ganger per natt og 2-3 ganger på dagtid enda.
 
Ingen mens her heller ennå, men har så godt som sluttet å amme. I over en måneds tid har det bare vært amming 1-2 ganger om natta, og nå i de siste par ukene har vi nesten sluttet med det også. Vi ammet litt en gang i natt fordi jeg hadde litt spreng etter to dager helt uten amming. Satser på at den kommer om ikke så lenge så vi kan begynne å planlegge nr 2 ❤️
 
Ser det er mye likt her. Vi har lyst på 2 tette og, så håper det er mensen eg hadde, og at vi kan begynne å prøve igjen. :binkybaby Brukte over 1år med første... :nailbiting:
 
satte inn spiral ganske så snart jeg kunne, satte den vel inn 2 måneder etter fødsel.(vi er ferdige med babyer :laughing002) Begynte likevel å *spotte* så fort jeg var ferdig med amminga (novemberish).
fikk panikk husker jeg da de første menssmertene kom, fordi det var mistenkelig likt da jeg oppdaget at var gravid sist.

jeg er blant de *heldige* som får litt mens til tross for spiral...
 
Jeg fikk den igjen i juli. Jeg har vært heldig. Jeg har endometriose og har vanligvis veldig smertefulle menstruasjoner og vonde eggløsninger, men nå kjenner jeg ingenting...
 
Back
Topp