Mensen!!

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg hadde renselse i 6 uker og var såå fornøyd med å slippe bind etter alle de ukene!! Nå har jeg murringer i magen og fått mensen 7,5 uker etter fødsel. Hadde liksom håpt at den kunne holde seg borte litt til, får så vondt i magen!! Jeg fullammer og har begynt på minipillen cerazette. Noen andre som har fått den? Til dere som har født før, når fikk dere den tilbake?

Oi. Det var tidlig. Sist fikk jeg den tilbake etter 10 mnd. Håper det tar laaang tid denne gangen også. Deilig å slippe.

Sist gang begynte jeg på cerazette ca 6 uker etter fødselen, og fikk ikke mensen før jeg sluttet på de etter ca 2 år. 

Etter første fødsel hadde jeg renselsen i 3 uker.  Fikk da mensen 2 uker etterpå, begynnte på cerazette uka etter det igjen og da full ammet jeg..

Denne gangen blei jeg ferdig med renselsen i går, litt over 3 uker siden jeg fødte, så er spennt på når mensen dukker opp, da jeg ikke ammer denne gangen..

Godt å høre det ikke bare er meg som får tidlig besøk av "tante rød". Ble nesten bekymret for at noe kunne være galt i natt da jeg begynte å blø... Trodde ikke det var normalt å få mensen når man fullammet....

Det var tidlig i forhold til at du fullammer. Sist gang fikk jeg mensen tilbake etter 5måneder. jeg fullammet også da, men hun begynte å gå litt annet da hun var 4 mnd

Jeg ringte legen og han sa at det kunne bli litt blødningsforstyrrelset med p-pillene... at det var derfor jeg blødde... hmm...

jeg har fått mensen tilbake. 3 uker etter at jeg var ferdig med renselsen. ammer ikke, så det var forventet å få den fort tilbake. min store bekymring er at det gjør så innmari vondt! Har rierlignende smerter, føler virkelig at livmoren jobber for harde livet. pleier normalt ikke å ha smerter under mensen. Håper disse smertene kun er et engangstilfelle for jeg tror ikke jeg takler rier 1 gang i mnd!

Forrige gang fikk jeg igjen mensen da ungen var 7 mnd. Jeg fullammet uten å gi noe annen slags mat til han var 6 mnd. Jeg gikk ikke på noe prevensjon (hmmm, kanskje derfor jeg ble gravid da han var 9 mnd;p)

jeg har fått den tilbake like etter jeg har slutta og amme hver gang. denne gangen så ammer jeg ikke og jeg fikk den igjen denne uka.

Dere som har født før eller fått mensen nå: hadde dere mer menssmerter og større blødning enn før graviditet første gang? Det har jeg.. Pleide nesten ikke ha smerter da jeg gikk på pilla og blødde 2-3 dager. Nå går jeg også på pilla og har hatt mensenvondt hver dag siden jeg fikk den på onsdag!!

gutt2012 skrev:
Jeg hadde renselse i 6 uker og var såå fornøyd med å slippe bind etter alle de ukene!! Nå har jeg murringer i magen og fått mensen 7,5 uker etter fødsel. Hadde liksom håpt at den kunne holde seg borte litt til, får så vondt i magen!! Jeg fullammer og har begynt på minipillen cerazette. Noen andre som har fått den? Til dere som har født før, når fikk dere den tilbake?

Det kan være minipillene som gjør at du blør altså. Jeg blødde masse, og ble fly forbanna av cerazette. Så jeg sluttet, og da ble blødningene borte for ca 4 mnd, før den kom igjen på ordentlig :p

Jeg fullammer og det tok 4 dager fra renselsen var ferdig til jeg nå fikk mensen. 6 uker siden fødsel i dag.. Ikke begynt på mini piller eller noe annet. Mamma fikk mensen tilbake 1 mnd etter renselsen med meg og mine 2 eldre søsken.

Back
Topp