Mensen

Leelu

Elsker forumet
Et litt personlig spørsmål, men har dere fått mensen tilbake?
Det har ikke jeg, har trodd den er på vei et par ganger, men nei..

Har det gjort mer eller mindre vondt enn vanligvis?
Har hørt at det kan endre seg, jeg selv har alltid vært av typen som aldri hadde vondt, litt ubehag i korsryggen, men ikke slik at jeg har måttet ta smertestillende som mange andre jeg kjenner. Kjenner jeg gruer meg litt til å få den tilbake, har ikke savnet den for å si det  sånn 

Jeg fikk mensen ca 3 mnd etter jeg... Ble kjempeskuffa for hadde hørt det kunne ta opp til et år :-p
Jeg har ikke merket annet enn at den har blitt kraftigere, men det er nok pga spiralen jeg har fått satt inn.. Ellers ingen smerter eller lignende.. Nyt tida uten du, den kommer nok fort nok tilbake skal du se :)

Begynte på minipille 6 uker etter fødsel og har ikke hatt noen blødninger etter det, jeg.

Her er mensen tilbake ja,kraftigere her også men bruker ikke spiral,det hadde jeg aldri tort prøve

Ikke kommet tilbake enda. Har sluttet å amme, så da kommer den vel gjerne snart. Sist gang fikk jeg den igjen når jeg slutta å nattamme (ca 6-7 mnd etter fødsel).

Savner den ikke, så håper jo at den uteblir en stund til :-)

Letzitia skrev:
Her er mensen tilbake ja,kraftigere her også men bruker ikke spiral,det hadde jeg aldri tort prøve

Det er så enkelt og greit, trenger ikke tenke noenting på denna prevansjonen :)

Ikke kommet tilbake enda, gleder meg heller ikke til den kommer tilbake.

Jeg fikk satt inn spiral 2 mnd etter fødselen. Det anbefales, veldig greit nå i amme tåka osv ;)

Nei, ikke spor av den en gang :) ammer og bruker Cerazette, så det er vel ingen bombe.. Like så greit!

enerit skrev:
Ikke kommet tilbake enda, gleder meg heller ikke til den kommer tilbake.

Jeg fikk satt inn spiral 2 mnd etter fødselen. Det anbefales, veldig greit nå i amme tåka osv ;)

Vurderte kobber spiral, men utviklet allergi mot sølv og hvitt gull etter graviditeten, så jeg var redd jeg kom til å reagere på kobberet også. Har ikke hatt ork til å undersøke andre typer spiral heller. 

Frøken83 skrev:
Nei, ikke spor av den en gang :) ammer og bruker Cerazette, så det er vel ingen bombe.. Like så greit!

Er det minipille? 

Letzitia skrev:

Hvorfor ikke?
Har hørt noen skrekkhistorier om barn som blir født med spiralen inne i seg, eller på tross av spiral, er det derfor du ikke hadde turt?

Leelu skrev:

Frøken83 skrev:

Er det minipille? 

Jepp, det er minipille. Funker finfint for meg i alle fall. Kommer nok til å bruke dem til vi føler oss klar for å bygge ut familien med et tilskudd til 

Har hørt om det også.Nei har noen i nær familie som og ei vennine som har opplevd skumle ting med spiral,ble skremt av dette.Tror ikke det er bra i lengden og gå med slikt inne i kroppen.

Back
Topp