Mensen....

*babylykke*nr2*

Blir kjent med forumet
Har dere fått den igjen? D har eg.... Men den kommer ikke akkurat regelmesseig, som den gjorde før...:S Den kommer sånn ca annen hver uke!! grrr... og den kan vare i opptil 2 uker!! Flere som har d sånn? E d vanlig at den e så "upålitelig" de første gangene etter graviditet? Blir jo så utmammet.. tappet for jern og alt som e.. :(

Min mensen var helt vanlig da den kom tilbake. Men rakk bare to før jeg var gravid igjenemoticon

Fikk den igjenn etter 6-7 måneder, men jeg hadde det omvendt etter første fødselen. Nemlig at det var veldig lang tid mellom, og også uregelmessig. Det gikk seg til når jeg sluttet å amme.

Men går du på minipille? Det er ganske vanlig å ha lang og hyppig menstruasjon når en går på minipille. Det vil sikkert bedre seg om du går over til p-pille eller noe annet. Minipille kan en ta når en ammer, det tror jeg ikke en kan med p-pille.

mammacaroline skrev:
Sluttet å amme rundt 9mnds alderen, og da hadde jeg hatt den 2 ganger (når han var 6 mnd og 8 mnd). Nå har jeg hatt den regelmessig hver 4.uke siden jeg sluttet å amme :) Syklus på 28 dager, så har for første gang helt regelmessig syklus :D!!

Får håpe d blir regelmessig igjen når eg og slutter og amme. Gir du forresten mme no når du ikke ammer lenger?

PilleMille skrev:
Fikk den igjenn etter 6-7 måneder, men jeg hadde det omvendt etter første fødselen. Nemlig at det var veldig lang tid mellom, og også uregelmessig. Det gikk seg til når jeg sluttet å amme.

Men går du på minipille? Det er ganske vanlig å ha lang og hyppig menstruasjon når en går på minipille. Det vil sikkert bedre seg om du går over til p-pille eller noe annet. Minipille kan en ta når en ammer, det tror jeg ikke en kan med p-pille.

Går på minipille, ja. Men gikk på den før eg ble gravid og, men hadde regelmessig mens likevel. Gikk på en annen type før, men av den fikk eg ekstremt lange og hyppige mens"økter"! Så måtte slutte m den.

Kan ikke bruke p-piller pga de hormonene som e der som gjør at eg kan få blodpropp... Mangler et protein i blodet som gjør at eg e ekstra utsatt for d.. Men lurer på om eg ska over på en annen type prevensjon da (når vi først va inne på d temaet;)), men vet ikke hvilken. Kanskje en sånn stav som de setter inn rett under huden på armen. Den virker i 3 år før den må byttes ut igjen. :) Hadde vært veldig greit å slippe å huske på den pillen hver dag!! ;)

Back
Topp