Mensen og positiv graviditetstest??

Anonym ung

Flørter med forumet
Jeg fikk mensen i dag men tok en graviditetstest pga litt symptomer men tenkte det er pga mensen.
Så tok clearblue early med sånn kryss. Og der ble det strek men den er svak. Kan man være gravid selvom man har fått mensen? Skal sies jeg har ikke fast menstruasjonssyklus pga jeg går på p plaster. Kanskje det har noe og si? Har hatt svak positiv på rfsu strimmel men tror kanskje den var falsk positiv. Så er litt forvirra. Den clearblue jeg tok fikk strek i tidsfristen og derfor er jeg litt sjokka. Håper jo på positivt men blir stressa av all testingen men veldig gira på svar heheh..

Du kan ha/ha hatt noe som heter kjemisk graviditet. Det er et streifeegg som fester seg akkuratt lenge nok til at man produserer hcg, men allerede er gått i grunne.
Da vil man få positive tester over en kort periode, og testene vil være negative etter ofte bare noen dager.

Det trenger derimot ikke å være en kjemisk graviditet men at det er en annen grunn til at du blør, men fortsatt er gravid.

Jeg anbefaler deg å evt reise til lege for å få målt hcg med blodprøve med to dagers mellomrom, eller teste med graviditetstest hjemme med to dagers mellomrom for å se om strekene blir sterkere eller evt svakere.

Blodprøve er selvsagt det som er sikkert, men om det er en kjemisk graviditet så vil hjemmetestene bli negative innen en uke vil jeg tippe.

Lykke til❤️

(Dere andre mer erfarne, rett gjerne på meg om jeg har skrevet noe feil)

Har du bilde? Var en for ikke lenge på en av IKM gruppene som trodde hun fikk mensen men så var hun gravid :)

Har bilder. Veldig dårlige bilder men håper dem funker. Tok med både filter og uten. Legger bildene her :)

Vedlegg

• IMG_0174.png
    IMG_0174.png
    1,2 MB · Visninger: 180
  • IMG_0173.png
    IMG_0173.png
    2 MB · Visninger: 179
  • IMG_0172.jpeg
    IMG_0172.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 179
Jeg fikk mensen i dag men tok en graviditetstest pga litt symptomer men tenkte det er pga mensen.
Så tok clearblue early med sånn kryss. Og der ble det strek men den er svak. Kan man være gravid selvom man har fått mensen? Skal sies jeg har ikke fast menstruasjonssyklus pga jeg går på p plaster. Kanskje det har noe og si? Har hatt svak positiv på rfsu strimmel men tror kanskje den var falsk positiv. Så er litt forvirra. Den clearblue jeg tok fikk strek i tidsfristen og derfor er jeg litt sjokka. Håper jo på positivt men blir stressa av all testingen men veldig gira på svar heheh..
Vil nok tro det er en kjemisk graviditet, om du opplever blødning som er tilnærmet lik en mens. Bestill HCG-måling over 48 timer for å få det bekreftet :Heartpink

Om du ikke tar hcg hos legen kan du i alle fall sjekke med test igjen om litt, så ser du om den blir sterkere eller ikke. Blir den sterkere, øker hcg og du kan være gravid. Noen har "mensen" selv om de er gravid.

Tok babyplan i dag. 2 svak positiv men usikker på om dem er røde eller skyggestrek. Er det mye skygge strek på baby plan strimmel? Jeg skal kjøpe digital men har bare ikke fått tak i enda.

Tok babyplan i dag. 2 svak positiv men usikker på om dem er røde eller skyggestrek. Er det mye skygge strek på baby plan strimmel? Jeg skal kjøpe digital men har bare ikke fått tak i enda.
Legg ut bilde av de om du kan så kanskje noen her ser om det er skygge eller ikke er mange her med helt enormt gode øyer

Legger ved bilde.
litt urin på men håper det er greit hehe

Vedlegg

• IMG_0229.jpeg
    IMG_0229.jpeg
    976,6 KB · Visninger: 150
  • IMG_0228.jpeg
    IMG_0228.jpeg
    977,3 KB · Visninger: 150
  • IMG_0204.jpeg
    IMG_0204.jpeg
    509,2 KB · Visninger: 151
Tok en digital nå i kveld og den viste ikke gravid. Var så gira på og ta digital hahah :)
Har en til og tenkte å ta ny men skal jeg ta i morgen tidlig? Eller vente litt?

Tok en digital nå i kveld og den viste ikke gravid. Var så gira på og ta digital hahah :)
Har en til og tenkte å ta ny men skal jeg ta i morgen tidlig? Eller vente litt?
En digital test ville slått ut i dag (så lenge det var konsentrert urin?), om du hadde positiv test for 4 dager siden på strimmel. Høres derfor ut som du har hatt en kjemisk graviditet, som da endte med menstruasjonen du opplevde :Heartpink

Du kan selvsagt vente litt for å være sikker, men som den andre sier her så ville den slått ut nå om du var gravid med de testene du viste her om dagen :Heartred

PS var det digital med uker? Eller bare en digital uten uker? Den digitale med uker er veldig sensitiv og viser deg nok rett svar nå :) (den andre er litt mindre sensitiv)

Var digital med uker :)
Har du og strimmel fra samme urinen som du tok digitalen med?

Jeg hadde fått konsentrert urin og tatt en strimmeltest først for å se hva den viser, dersom den er like positiv som de andre dagene eller sterkere så hadde jeg brukt digitalen, dersom streken er svakere hadde jeg spart den digitale til neste pp, egentlig kun for å spare penger ❤️

Lykke til❤️

Back
Topp